Σάββατο, 23 Ιουλίου 2011

"Αίσθηση μυστηρίου" έχει η Ελλάδα για τους Αμερικανούς

Η πλειοψηφία των Αμερικανών υποψηφίων τουριστών δεν γνωρίζει αρκετά καλά τη σύγχρονη Ελλάδα, ωστόσο η χώρα "προκαλεί την αίσθηση του μυστηρίου", κάτι που θεωρείται ως "ενθαρρυντικό στοιχείο" για την προσέλκυση τουριστών.

Οι παραπάνω διαπιστώσεις περιλαμβάνονται σε έρευνα που έκαναν φοιτητές του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Νέας Υόρκης και αφορούσε τις απόψεις Αμερικανών για την Ελλάδα ως τουριστικού προορισμού. Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάστηκαν σε εκδήλωση στο Γραφείο Τύπου της Νέας Υόρκης και του ΕΟΤ.

Οι φοιτητές πρότειναν μια εκστρατεία υπό το γενικό τίτλο "Uncover the Mystery" (Αποκαλύψτε το Μυστήριο).....

Σύμφωνα με τα συμπεράσματά τους, η πλειοψηφία των αμερικανών τουριστών που θα επέλεγαν την Ελλάδα για διακοπές είναι ενήλικες γύρω στα 40, συνειδητοποιημένοι και έμπειροι ταξιδιώτες, που έχουν ήδη επισκεφτεί κάποιες άλλες ευρωπαϊκές χώρες και επιθυμούν κάτι διαφορετικό, αυθεντικό και λιγότερο προβλέψιμο.

Αναλύοντας το πόσο σημαντική είναι η "ιδέα του μυστηρίου" για τον αμερικανό ταξιδιώτη, με στοιχεία για πωλήσεις βιβλίων μυστηρίου, καθώς και για την απήχηση κινηματογραφικών ταινιών ή τηλεοπτικών σειρών μυστηρίου, οι φοιτητές πρότειναν μια εκστρατεία με κεντρικό μήνυμα το μυστήριο και με στόχο να παρουσιαστεί η Ελλάδα ως ο μοναδικός ευρωπαϊκός προορισμός που προκαλεί τους επισκέπτες να ανακαλύψουν άγνωστες στο ευρύ κοινό, αποκλειστικές, αυθεντικές εμπειρίες, σε σχέση με την ιστορία, τα νησιά, τον πολιτισμό και το φαγητό.

Σ' αυτό το πλαίσιο, οι φοιτητές έδωσαν τις δικές τους ιδέες για καλύτερη αξιοποίηση των σύγχρονων μέσων κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter, youtube, flickr) τα οποία, όπως τόνισαν, η Ελλάδα ήδη χρησιμοποιεί και μάλιστα με "αξιοσημείωτη επιτυχία".

Η ιδέα είναι να διοργανωθούν, μέσω από τις πλατφόρμες αυτές, διαγωνισμοί με την προσφορά δώρων, όπως αεροπορικά εισιτήρια και φιλοξενία σε ελληνικά μέρη.

Φοιτητές του νεοϋορκέζικου πανεπιστημίου είχαν χωριστεί σε τρεις ομάδες και εκτός από την Ελλάδα, μελέτησαν τις προθέσεις και αντιλήψεις των Αμερικανών ταξιδιωτών για την Ισπανία και την Ιταλία, αναδεικνύοντας πραγματικότητες, αδυναμίες και δυνατότητες, προτείνοντας παράλληλα μια συνολική ξεχωριστή πρόταση για τις τρεις χώρες και με στόχο να καταστούν ελκυστικές για τον Αμερικανό ταξιδιώτη.

Για τη συγκέντρωση υλικού, οι φοιτητές απηύθυναν μέσω Διαδικτύου σχετικό ερωτηματολόγιο σε δείγμα 601 ανθρώπων από όλη την Αμερική και διεξήγαγαν συζήτηση κατά την οποία μικρός αριθμός Αμερικανών που έχουν ταξιδέψει ή σκοπεύουν να ταξιδέψουν στην Ευρώπη αντάλλαξαν απόψεις για τους τρεις συγκεκριμένους προορισμούς.

Επίσης, οι φοιτητές πήραν συνεντεύξεις από ανθρώπους που έχουν ταξιδέψει πρόσφατα στην Ελλάδα, αλλά και με ταξιδιωτικούς πράκτορες, πριν και μετά τις ταραχές του Ιουνίου 2011.

Οι φοιτητές που έκαναν την έρευνα για την Ισπανία εισηγήθηκαν να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση από τις αρμόδιες ισπανικές τουριστικές αρχές στο νεανικό κοινό, οργανώνοντας μια πιο "πικάντικη τουριστική εκστρατεία", με βασικό μοτίβο μια κόκκινη πιπεριά.

Για την Ιταλία, η εισήγηση των φοιτητών ήταν να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στον ανθρώπινο παράγοντα, δεδομένου ότι διαπιστώθηκε πως οι Αμερικανοί τρέφουν έντονα αισθήματα εκτίμησης και αγάπης προς τον Ιταλικό λαό.

Δεν υπάρχουν σχόλια: