Κι ενώ η σημερινή ημέρα αποτελεί την έναρξη στην ουσία των μέτρων, που αφορούν στις αλλαγές στις συναλλαγές μεταξύ καταναλωτών και επιχειρήσεων αλλά και μεταξύ των επιχειρήσεων μεταξύ τους, αφού στην ουσία είναι η πρώτη εργάσιμη της νέας χρονιάς για τη συντριπτική πλειοψηφία των εμπόρων και των ελεύθερων επαγγελματιών, τα νέα αυτά μέτρα βρίσκονται κυριολεκτικά στον αέρα ! Πρόκειται για την υποχρέωση, που έχουν πλέον οι επιχειρήσεις:...
- Να ζητούν από τους καταναλωτές να πληρώνουν με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα ή με επιταγή, για ποσά άνω των 1.500 ΕΥΡΩ
- Να κάνουν τις συναλλαγές τους με άλλες επιχειρήσεις μέσω ηλεκτρονικών τιμολογίων, όταν αυτές ξεπερνούν τα 3.000 ΕΥΡΩ, ώστε να ελέγχονται και να διασταυρώνονται άμεσα από τις υπηρεσίες του υπουργείου οικονομικών, και
- Να συναλλάσσονται μέσω επαγγελματικών λογαριασμών, που τηρούν σε τράπεζες, για τις ανωτέρω κινήσεις (με άλλες επιχειρήσεις και για ποσά πάνω από 3.000 ΕΥΡΩ).
Χαρακτηριστικό του αλαλούμ, που επικρατεί, είναι το γεγονός ότι το υπουργείο οικονομικών έδωσε χθες στη δημοσιότητα εγκύκλιο, η οποία μιλά γενικά για την εφαρμογή αυτών των αλλαγών και απλά παραπέμπει σε παλαιότερη εγκύκλιο, που με τη σειρά της απλά περιγράφει τι λέει ο νόμος και προβλέπει ότι:
«Θεσπίζονται εξουσιοδοτικές διατάξεις με τις οποίες παρέχεται η δυνατότητα στον Υπουργό Οικονομικών να ορίζει με αποφάσεις του θέματα που αφορούν την υλοποίηση του εν λόγω μέτρου και ειδικότερα να ορίζει το χρόνο και τη διαδικασία σταδιακής εφαρμογής των παραπάνω διατάξεων, με βάση την αξία της συναλλαγής ή τoν κύκλο εργασιών, καθώς και τις τεχνικές προδιαγραφές διαβίβασης των δεδομένων.»
Τι έχει γίνει από όλα αυτά;
Οι επιχειρήσεις ακόμα περιμένουν αυτές τις αποφάσεις του υπουργού οικονομικών, οι οποίες και θα ξεκαθαρίζουν το τοπίο περί την εφαρμογή αυτών των διατάξεων, με αποτέλεσμα να επικρατεί ήδη αλαλούμ στα λογιστήρια. Ποια είναι τα σημεία, που δεν έχουν διευκρινιστεί;
- Ποια είναι η διαδικασία, που θα ακολουθηθεί, για την ηλεκτρονική αποστολή των τιμολογίων προς την εφορία και το κέντρο πληροφορικής του υπουργείου οικονομικών; Τι πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις;
- Τι θα συμβεί στην περίπτωση, που επιχειρηματίας εισπράξει από άλλον ένα ποσό στον επαγγελματικό του λογαριασμό και έχει οποιαδήποτε οφειλή προς την τράπεζα; Το πιστωτικό ίδρυμα θα του κρατήσει, όπως είναι φυσικό, το ποσό της οφειλής. Από το υπουργείο οικονομικών είχε δοθεί κατ΄ αρχήν διαβεβαίωση ότι θα προβλέπεται η μη διακράτηση τέτοιων ποσών. Μέχρι σήμερα, όμως, δεν έχει εκδοθεί καμία τέτοια σχετική οδηγία, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν πολλές επιχειρήσεις να στερηθούν σημαντικά ποσά ρευστότητας.
- Πώς διασφαλίζεται και ελέγχεται ότι οι συναλλαγές άνω των 1.500 ΕΥΡΩ θα γίνονται όπως πρέπει, δηλαδή με κάρτα ή επιταγή, και δεν θα σπάνε στα δύο, στα τρία ή και σε περισσότερα μέρη, για να… «διευκολυνθεί» ο πελάτης, στις περιπτώσεις φυσικά που αυτό δύναται να γίνει ;
Πρόκειται για ερωτήματα, που πρέπει άμεσα να απαντηθούν από το υπουργείο οικονομικών, ώστε να γνωρίζουν οι επιχειρήσεις πώς θα κινηθούν. Αλλιώς, να δοθεί αναβολή στην εφαρμογή αυτών των μέτρων μέχρι να ετοιμαστεί ο μηχανισμός. Γιατί, σε αντίθετη περίπτωση, οι επιχειρήσεις κινδυνεύουν με σημαντικά πρόστιμα, σε περίπτωση ελέγχου, για τη μη εφαρμογή νέων διατάξεων, που στην ουσία είναι ανεφάρμοστες !
Πώς πρέπει λοιπόν να κινηθούν οι επιχειρήσεις;
Σύμφωνα με το φοροτεχνικό και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του επαγγελματικού επιμελητηρίου Αθηνών, Παναγιώτη Παντελή, «το υπουργείο οικονομικών πρέπει άμεσα να ενημερώσει όλες τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα για το τι πρέπει να κάνουν, έστω και με ένα απλό δελτίο τύπου. Οι επιχειρήσεις καλό θα ήταν να κινηθούν με επιταγές, αντί να κινηθούν μέσω τραπεζών, ιδιαίτερα όσοι έχουν οφειλές και εκκρεμότητες από άλλα θέματα με τα πιστωτικά ιδρύματα».
Τρίτη 4 Ιανουαρίου 2011
Στον αέρα επαγγελματικοί λογαριασμοί και ηλεκτρονικά τιμολόγια!
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου