Λιγότερο ρυπογόνες μηχανές, εξελιγμένα συστήματα πέδησης και προβολείς ημέρας επιθυμεί, από το 2013, στις μοτοσικλέτες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο πλαίσιο σταδιακής μείωσης της ρύπανσης και των ατυχημάτων στους αυτοκινητοδρόμους.
Περισσότεροι από 5.500 μοτοσικλετιστές βρήκαν το θάνατο στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2008, με το ποσοστό των θανατηφόρων ατυχημάτων να είναι 18% μεγαλύτερο από αυτό των αυτοκινητιστών. Κάθε χρόνο, στην ΕΕ, 30.000 έως 72.000 μοτοσικλετιστές υφίστανται σοβαρές κακώσεις από οδικό ατύχημα.
Τις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τα νέα πρότυπα για τις μοτοσικλέτες παρουσίασε ο Ευρωπαίος επίτροπος για θέματα Βιομηχανίας Αντόνιο Τατζάνι, τονίζοντας ότι «θα αυξήσουμε σημαντικά τη ασφάλεια αυτών των οχημάτων και θα μειώσουμε τις βλαβερές εκπομπές τους».
Με γνωστά εμπορικά σήματα, όπως η ιταλική Ducati και η γερμανική BMW, η ευρωπαϊκή βιομηχανία μοτοσικλετών απασχολεί περίπου 150.000 εργαζομένους. Ο κλάδος είναι ένας εξ αυτών που έχουν δεχθεί τα ισχυρότερα πλήγματα λόγω της κρίσης. Περίπου το 90% της μεταποιητικής δραστηριότητας είναι στη Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία, σε μερικές από τις πλέον πληττόμενες περιοχές της Ευρώπης.
Καθώς οι πωλήσεις του κλάδου κυμαίνονται σε επίπεδα περίπου ένα τρίτο χαμηλότερα από αυτά πριν από την κρίση, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Μοτοσικλετών (ACEM) απεύθυνε έκκληση για σταδιακή ενεργοποίηση των νέων κανονισμών. «Η παράμετρος "ανταγωνιστικότητα" έπρεπε να κατέχει πιο κεντρική θέση σε αυτό το έγγραφο», σχολίασε ο πρόεδρος της ACME Στέφον Πίρε.
Σύμφωνα με τις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι τοξικοί ρύποι από τα μοτοποδήλατα και τις μοτοσικλέτες - διοξείδιο του αζώτου , κ.α.- θα αντιμετωπιστούν από το 2014 και μετά. Επίσης, δεν προβλέπεται αυτή τη στιγμή ανώτατο όριο στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Αντιθέτως, η Επιτροπή θέλει να αρχίσουν οι κατασκευαστές να αναφέρουν, από το 2013, όγκο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και αποδοτικότητα καυσίμων. Αυτό είναι ένα τυπικό πρώτο βήμα πριν από την καθιέρωση συστήματος πράσινης σήμανσης για να βοηθούνται οι καταναλωτές στην επιλογή της πλέον ενεργειακά αποδοτικής λύσης.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έκανε δεκτές προτάσεις για ανώτατο όριο στην ιπποδύναμη των κινητήρων των μοτοσικλετών, θεωρώντας ανεπαρκείς τις αποδείξεις που συσχετίζουν τη μεγάλη ιπποδύναμη με τον κίνδυνο οδικού ατυχήματος. Θεωρεί, όμως, ότι οι μοτοσικλέτες μεσαίας και μεγάλης ιπποδύναμης πρέπει να εξοπλιστούν με ABS για να περιοριστεί το μπλοκάρισμα των τροχών στην περίπτωση ακαριαίου φρεναρίσματος. Πρότυπα στα συστήματα πέδησης θα τεθούν και για τις μηχανές με μικρή ιπποδύναμη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου