Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου 2010

Απόσυρση αυτοκινήτων και πάλι το 2010

Απόσυρση αυτοκινήτων και πάλι το 2010

Ήταν φθινόπωρο του 2009, όταν ο υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, ξεστόμισε τη φράση «απόσυρση τέλος». Έκτοτε, όμως, άλλαξαν πολλά.

Ήρθε το μνημόνιο και τα μέτρα λιτότητας, που συρρίκνωσαν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, αλλά κυρίως η επιτακτική ανάγκη για εύρεση εσόδων.

Έτσι έναν χρόνο μετά, στο τραπέζι των συσκέψεων του κτιρίου της οδού Νίκης έπεσε εκ νέου η πρόταση για απόσυρση Ι.Χ. αυτοκινήτων, με διπλό αυτή τη φορά στόχο. Αφενός την αναζωογόνηση της σκληρά δοκιμαζόμενης αγοράς αυτοκινήτου, και αφετέρου τη συγκέντρωση εσόδων μέσω των τελών ταξινόμησης.

Το σχέδιο που εξετάζουν τα στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών περιλαμβάνει ως κίνητρο όχι την απευθείας χρηματοδότηση αλλά τη μείωση των τελών ταξινόμησης για αγορά νέου αυτοκινήτου σε ποσοστό έως και 50%.

Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι οι συντελεστές βάσει των οποίων προκύπτει το ύψος των τελών θα ξεκινούν από 2,5% και θα φτάνουν έως και το 25% ή διαφορετικά για ένα αυτοκίνητο 1.600 κυβικών εκατοστών τα τέλη από 4.000 ευρώ θα μειωθούν στα 2.000 ευρώ.

Στην ίδια λογική εντάσσεται και το σχέδιο μείωσης του ύψους των τελών κυκλοφορίας, για να αποφευχθεί το φαινόμενο της μαζικής κατάθεσης πινακίδων που παρατηρήθηκε στο τέλος της περσινής χρονιάς.

Στο «κόκκινο» η αγορά του αυτοκινήτου

Οι αριθμοί είναι αποκαλυπτικοί: η πτώση στις πωλήσεις για τον μήνα Αύγουστο άγγιξε το 68,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2009, ενώ, στο σύνολο του οκταμήνου, οι ταξινομήσεις έφθασαν τις 117.237, όταν το διάστημα Ιανουάριος – Αύγουστος 2009 οι αντίστοιχες πωλήσεις ήταν 169.429, με το ποσοστό πτώσης να αγγίζει, δηλαδή, το 30,8%.

Την ίδια ώρα, 2.000 επιχειρήσεις του κλάδου έβαλαν λουκέτο, 9.000 εργαζόμενοι απολύθηκαν και η πτώση του τζίρου, λόγω και της αύξησης της φορολογίας, ανήλθε στο 60%.

Δεν είναι, λοιπόν, παράξενο το γεγονός ότι, ενώ ο ετήσιος στόχος για τα έσοδα από τέλη ταξινόμησης ξεπερνά τα 500 εκατ. ευρώ, τα μέχρι στιγμής έσοδα μετά βίας αγγίζουν τα 200 εκατ. ευρώ.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

.ΜΑ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΕΧΟΥΜΕ ΠΑΡΑΛΟΓΙΣΘΕΙ ΤΕΛΕΙΩΣ;;;;
Δίνουμε κίνητρα για να στηρίξουμε την παραγωγή των ξένων; Ένας από τους λόγους που βουλιάξαμε, είναι και το τεράστιο έλλειμμα του ισοζυγίου πληρωμών (το μεγαλύτερο ως ποσοστό του ΑΕΠ σε όλον τον κόσμο!). Εισάγουμε 4 φορές παραπάνω από ότι εξάγουμε και τη διαφορά την καλύπτουμε με άδηλους πόρους και επειδή δεν φτάνουν με ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΔΑΝΕΙΣΜΟ! Δανειζόμαστε –άρα γινόμαστε φτωχότεροι- για να εισάγουμε –πάλι δηλαδή να γίνουμε φτωχότεροι και μάλιστα το κράτος δίνει κίνητρα για αυτό! Αυτό και αν είναι παραλογισμός!
Δίνουμε κίνητρα για να στηρίξουμε την βιομηχανία –άρα και την παραγωγή πλούτου- της Γερμανίας, Γαλλίας, Ισπανίας, Τουρκίας, κλπ- κλπ!! Είναι σαν να δίνει κίνητρα η Γερμανία πχ για να πηγαίνουν διακοπές οι Γερμανοί στην Ελλάδα! Το κάνει αυτό? Όχι φυσικά.
Θα ήταν πολύ καλύτερα για την Οικονομία μας να είχαμε αυτοκινητοβιομηχανία στη Χώρα μας, αλλά από τη στιγμή που δεν έχουμε, θα πρέπει να υπάρχουν αντικίνητρα και όχι κίνητρα για εισαγωγές καινούριων αυτοκινήτων! Ιδιαίτερα σε συνθήκες κρίσης.
Λένε ότι το κράτος θα πάρει 300 εκατ. λιγότερα από φόρους νέων αυτοκινήτων. Μα σε άλλες κατηγορίες φορολογίας (έσοδα από ΦΠΑ, τσιγάρα, βενζίνη κλπ) η υστέρηση είναι πάρα πολύ μεγαλύτερη. Ας τα πάρει από εκεί (για να μην βάλω την φοροδιαφυγή).
Λένε ότι έτσι δεν θα επιβαρυνθεί η ανεργία από τους εργαζόμενους στις εταιρείες εισαγωγής. Μα όσο περισσότερα δίνουμε για εισαγωγές, τόσο περισσότερο αυξάνεται η ανεργία στη Χώρα μας! Θα δημιουργηθούν πολύ περισσότεροι άνεργοι από ότι θα γλυτώσουν την ανεργία με την πολιτική αυτή!
Εξάλλου σε τόσους και τόσους ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΥΣ μεταποιητικούς κλάδους της οικονομίας (έπιπλο, κλωστοϋφαντουργία κλπ) δεν λήφθηκε κανένα μέτρο προστασίας, με αποτέλεσμα να ρημάξουν κυριολεκτικά οι κλάδοι αυτοί και να φουντώσει η ανεργία. Για την αυτοκινητοβιομηχανία όμως των ξένων έχουμε ιδιαίτερη ευαισθησία, μετά και την περυσινή σκανδαλώδη εύνοια της από την προηγούμενη κυβέρνηση, με τα κίνητρα για αγορά πολυτελών αυτοκινήτων.
Εξάλλου από τα πρώτα μέτρα που πήρε ο κ. Παπακωνσταντίνου ήταν να σταματήσει την απόσυρση λέγοντας ότι ένας σημαντικός λόγος για αυτό είναι ότι η Ελλάδα δεν έχει δική της αυτοκινητοβιομηχανία.
Επιτέλους, ας βάλουμε όλοι μας μυαλό και ας βοηθήσουμε –αν βέβαια αγαπάμε πραγματικά την Ελλάδα- όσο μπορούμε την Ελληνική παραγωγή, έναντι της πλημμυρίδας των εισαγομένων, τα οποία πλήν των εισαγωγέων βλάπτουν σημαντικά μακροπρόθεσμα όλους μας! Λες και θα πάθουμε τίποτα, αν κρατήσουμε τα παλιά μας αυτοκίνητα.

ΥΓ αυτός που κάνει το πρώτο σχόλιο και …παρακαλάει να αγοράσουμε εισαγόμενα είναι εκτός τόπου και χρόνοι. Οι Ευρωπαίοι θα μας στηρίζουν επειδή έχουν πολλά Ελληνικά ομόλογα και φοβούνται τη χρεοκοπία μας.