Προβληματισμένοι και αγχωμένοι βγήκαν χθες από τα εξεταστικά κέντρα οι υποψήφιοι, καθώς τα θέματα σε όλα τα μαθήματα ήταν απαιτητικά και κυρίως στη Φυσική και στα Mαθηματικά. Οι μαθητές, που χθες εξετάστηκαν στη Φυσική, δεινοπάθησαν μέχρι να απαντήσουν σε όλα τα θέματα, διότι κάλυπταν σχεδόν όλη την ύλη και έπρεπε να δώσουν μάχη με τον χρόνο, προκειμένου να προλάβουν να απαντήσουν στην ώρα που είχαν στη διάθεσή τους.
Οι καθηγητές, που διδάσκουν το μάθημα, εκτιμούν ότι φέτος τα θέματα ήταν τα δυσκολότερα των τελευταίων τριών ετών, ενώ τόνισαν ότι ακόμη και οι άριστοι μαθητές θα δυσκολευτούν να πιάσουν υψηλές βαθμολογίες (18-20). Οσον αφορά τα Μαθηματικά, τα θέματα ήταν δυσκολότερα από πέρυσι, κάλυπταν όλη την ύλη, η θεωρία δεν ήταν αναμενόμενη, ενώ το 4ο θέμα απαιτούσε μαθητές με αυξημένες ικανότητες.
Στη Βιολογία, τα θέματα ήταν επίσης απαιτητικά συγκριτικά με προηγούμενες χρονιές, αλλά είχαν διαβαθμισμένη δυσκολία. Οι υποψήφιοι στην Ιστορία βρέθηκαν επίσης αντιμέτωποι με τον χρόνο προκειμένου να απαντήσουν σε όλα τα ερωτήματα, τα οποία, όμως, δεν χαρακτηρίζονται ιδιαίτερα δύσκολα.
«Κόβει» βαθμούς το υψηλό επίπεδο δυσκολίας
ΦΥΣΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Οι καθηγητές εκτιμούν ότι τα θέματα ήταν πολύ δύσκολα και έτσι θα στερήσουν τους άριστους βαθμούς από όσους μαθητές επέλεξαν το μάθημα. Σύμφωνα με την Ενωση Ελλήνων Φυσικών, τα θέματα που επέλεξε η ΚΕΕ για την εξέταση του μαθήματος:
Δεν ελέγχουν την επίτευξη των σκοπών και των στόχων τόσο του συγκεκριμένου μαθήματος όσο και της ομάδας των μαθημάτων Γενικής Παιδείας.
Εχουν ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο δυσκολίας και αναντίστοιχο των επιπέδων δυσκολίας των άλλων μαθημάτων Γενικής Παιδείας, με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται η αντικειμενικότητα του συστήματος, αφού δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν «επί ίσοις όροις» από τις μαθήτριες και τους μαθητές όλων των Κατευθύνσεων. Σε ό,τι αφορά ειδικότερες παρατηρήσεις στα θέματα, η Ενωση των Φυσικών θεωρεί προβληματική τη διατύπωση του ερωτήματος Β2. του θέματος Β. Η «πλάκα» στην οποία αναφέρεται το θέμα πρέπει να έχει υπερφυσικές ιδιότητες ώστε να είναι μαύρο σώμα για μια δέσμη ακτίνων Χ και διαφανές για μια άλλη.
ΒΙΟΛΟΓΙΑ
Οπως υπογράμμισαν οι καθηγητές, τα θέματα στο μάθημα της Βιολογίας χαρακτηρίζονται από την αυξημένη αναζήτηση της κριτικής και συνδυαστικής ικανότητας των μαθητών σε σχέση με προηγούμενα χρόνια. Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ενωση Βιοεπιστημόνων, «το γεγονός αυτό κρίνεται πολύ θετικό στα πλαίσια του υπάρχοντος αναποτελεσματικού τρόπου αξιολόγησης - εφόσον δεν αναπαράγει με στείρο τρόπο τις παραγράφους του σχολικού βιβλίου. Δεν υπάρχουν ουσιώδη προβλήματα διατυπώσεων και τα ζητούμενα στοιχεία αφορούν ευρύ φάσμα της διδακτέας ύλης. Ενας μαθητής με ουσιαστική κατανόηση και γνώση της εξεταζόμενης ύλης μπορεί να αξιολογηθεί με παιδαγωγικά ορθότερο τρόπο».
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Σύμφωνα με τη Μαθηματική Εταιρεία, τα θέματα καλύπτουν σχεδόν το σύνολο της ύλης και υπάρχουν ερωτήματα που συνδυάζουν διαφορετικά κεφάλαια. Η επιτυχής αντιμετώπιση προϋποθέτει πολύ καλή προετοιμασία από τους υποψηφίους. Τα θέματα χαρακτηρίζονται ως αυξημένης δυσκολίας σε σχέση με τα αντίστοιχα περσινά. Στο 3ο θέμα με ερωτήματα κλιμακούμενης δυσκολίας καλύπτεται σχεδόν το σύνολο του κεφαλαίου της Στατιστικής. Το τελευταίο ερώτημα συνδυάζει Πιθανότητες και Στατιστική. Ενω το 4ο είναι θέμα που συνδυάζει τα κεφάλαια της Ανάλυσης και των Πιθανοτήτων.
Ιστορία
Ερωτήματα χωρίς δυσκολίες
Τα θέματα της Ιστορίας, σύμφωνα με τους καθηγητές που διδάσκουν το μάθημα της Ιστορίας Γενικής Παιδείας, επαναλαμβάνουν και φέτος την τυποποίηση των τελευταίων χρόνων και καλύπτουν το σύνολο της ύλης, χωρίς να παρουσιάζουν ιδιαίτερες δυσκολίες. Σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων τονίζει τα εξής:
Στο θέμα Α1, ιστορικά γεγονότα αντιμετωπίζονται ως ιστορικοί όροι και ζητείται από τον μαθητή το περιεχόμενό τους, με αποτέλεσμα να στενεύει η ιστορική γνώση, την οποία ο μαθητής αντλεί από αντίστοιχες σελίδες του σχολικού βιβλίου.
Στο θέμα Β1, η ερώτηση είναι διατυπωμένη σε απόλυτη αντιστοιχία με μια παράγραφο του βιβλίου (σελ. 56), έτσι ώστε να κυριαρχεί η στείρα απομνημόνευση, χωρίς καλλιέργεια της ιστορικής κριτικής σκέψης. Επιπροσθέτως, στη συγκεκριμένη παράγραφο του σχολικού βιβλίου σχετικά με την αποικιοκρατία δεν αναδεικνύεται η ιστορική αλήθεια στον βαθμό που δεν αναφέρεται η εκμετάλλευση των μονοπωλίων και μεγάλων επιχειρήσεων με τη βίαιη στρατιωτική επιβολή σε αυτές τις χώρες.
Το θέμα Β2 παραπέμπει σε μια παράγραφο του σχολικού βιβλίου η οποία εξαντλείται σε γενικολογίες για την οικονομική πολιτική του Χ. Τρικούπη, που δεν εξυπηρετούν την ιστορική προσέγγιση.
Η Ομάδα Β’, που αναφέρεται σε ερωτήσεις σχετικές με τη αξιοποίηση των πηγών, περιέχει κείμενα με ειδικές πληροφορίες, οι οποίες μπορούν να γίνουν αφορμή για επεξεργασία των ιστορικών γνώσεων που έχει ο μαθητής για τα αντίστοιχα γεγονότα. Η συνήθης, όμως, αναπαραγωγή από τον μαθητή του περιεχομένου των αντίστοιχων ενοτήτων του σχολικού βιβλίου δεν οδηγεί σε ιστορική συνθετική διαδικασία.
Τρίτη 18 Μαΐου 2010
«Βουνό» τα χθεσινά θέματα σε Φυσική και Μαθηματικά!
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου