Ατζέντα με μέτρα τόνωσης της ελληνικής οικονομίας αλλά και επενδύσεις στήριξης της κινεζικής επένδυσης στο λιμάνι του Πειραιά φέρνει μαζί του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του κινεζικού κολοσσού captain Wei Jiafou κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στην Αθήνα, από τις 18 μέχρι τις 22 Μαΐου.
Οι Κινέζοι σχεδιάζουν να επενδύσουν στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη αλλά και στα logistics στο Θριάσιο Πεδίο, ενώ εξετάζουν το ενδεχόμενο να μεταφέρουν στην Ελλάδα τα κεντρικά γραφεία της Cosco για την Ευρώπη εφόσον αυτό προκύψει από έρευνα βιωσιμότητας.
Ο captain Wei έχει ζητήσει από την Cosco Container Lines οκτώ πλοία μεταφορικής δυναμικότητας 5.500 εμπορευματοκιβωτίων το καθένα, στο δρομολόγιό τους από την
Κίνα στη Μεσόγειο να σταματούν από δύο φορές στο λιμάνι του Πειραιά.
Επίσης, έχει ορίσει το λιμάνι ως κέντρο μεταφόρτωσης της Cosco για την ανατολική Μεσόγειο.
Η Cosco σκοπεύει να αναπτύξει υπηρεσίες feeder (μικρότερων πλοίων) προς τις γειτονικές χώρες στη Μαύρη Θάλασσα, τη Νότια και την Κεντρική Ευρώπη, καθώς και τη Δυτική Μεσόγειο.
«Θέλω να επισκεφθώ και τον πρωθυπουργό, να του εκθέσω το σχέδιό μου... χρειάζομαι να τον δω, κι εκείνος χρειάζεται τον captain Wei, διότι θα κάνω κάτι για να υποστηρίξω την οικονομία και τις θέσεις εργασίας σας» είχε πει πρόσφατα ο ισχυρός άνδρας της Cosco σε συνέντευξή του.
Τελικά η συνάντηση με τον Έλληνα πρωθυπουργό θα γίνει στα τέλη της εβδομάδας.
Επίσης, ο υπουργός Υποδομών Δημ. Ρέππας έχει επιβεβαιώσει ότι θα συναντηθεί με τον captain Wei, ενώ αναμένεται συνάντησή του και με τον υπουργό Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου και την υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη.
Ο πρόεδρος της Cosco είναι επίσης μέλος του κινεζικού Κοινοβουλίου, μέλος της Κ.Ε. του Κινεζικού Κομουνιστικού Κόμματος Κίνας και πρόεδρος της Επιτροπής Δεοντολογίας του ΚΚΚ.
Εξυπακούεται ότι ο Κινέζος αξιωματούχος θα συναντηθεί και με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτη, ο οποίος και του αποστείλει την επίσημη πρόσκληση για την επίσκεψη στην Ελλάδα.
Οι δύο άνδρες θα καθίσουν στο τραπέζι για να επιλύσουν τις τελευταίες εκκρεμότητες για τη συνεργασία τους στο λιμάνι του Πειραιά. Ο ΟΛΠ, όπως όλα δείχνουν κλίνει προς την επιλογή της Cosco Logistics για τη διεκδίκηση της εκμετάλλευσης του εμπορευματικού σταθμού του Θριασίου. Η θυγατρική εταιρεία του ομίλου Cosco είναι η μεγαλύτερη του κλάδου στην Κίνα τα τελευταία πέντε χρόνια.
Σύμφωνα εξάλλου με τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου για το πρώτο τρίμηνο, ο όγκος των εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια που διαχειρίζεται σημείωσε άνοδο 31,3%, στα 1,306 εκατ. TEU.
Η Cosco από την 1η Ιουνίου αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου τη διαχείριση της προβλήτας ΙΙ, για 35 χρόνια, ύστερα από διεθνή διαγωνισμό, ενώ έχει αναλάβει και την κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ, αρχικού προϋπολογισμού 110 εκατ. ευρώ μέχρι το 2016.
Ο κινεζικός όμιλος έχει ήδη κλείσει συμφωνία με κοινοπραξία εταιρειών για την αναβάθμιση των υποδομών στο προβλήτα ΙΙ του Σ.ΕΜΠΟ.
Τρίτη 18 Μαΐου 2010
Η ώρα του "δράκου" για την ελληνική οικονομία!
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου