Ενα πρωτοποριακό σύστημα ήχου επιτρέπει στις εγκύους να φέρνουν το έμβρυο σε επαφή με την αγαπημένη μουσική τους
Ποια είναι, αλήθεια, η ακριβής επίδραση της κλασικής μουσικής στα μωρά; Συμβάλλει στην ηρεμία, στην ευφυΐα, στην ανάπτυξη συγκεκριμένων δεξιοτήτων ή μήπως στις μελλοντικές επαγγελματικές τους επιλογές; Κατά καιρούς οι θεωρίες που έχουν διατυπωθεί είναι ουκ ολίγες, ενώ οι αντιπαραθέσεις δεν έχουν λείψει. Ωστόσο στη βάση των όποιων ευεργετικών αποτελεσμάτων της μουσικής, η ανθρώπινη εφευρετικότητα προχωρεί ένα βήμα παραπέρα: οι μελλοντικοί φιλόμουσοι- και πιθανοί επαγγελματίες μουσικοί- θα μπορούν να διαμορφώνονται όχι πλέον από την κούνια αλλά κυριολεκτικά από την κοιλιά της μάνας τους. Ενα πρωτοποριακό ηχητικό σύστημα που μπορεί να προσαρμοστεί σε iΡod ή mp3 player επιτρέπει στις εγκύους να «συστήσουν» τα αγαπημένα τους κομμάτια στα παιδιά τους ενώ ακόμη τα κυοφορούν.
Εφευρέτης του ηχητικού συστήματος εγκυμοσύνης Ritmo είναι ο Ορεν Οζ, ένας 34χρονος Αμερικανός, πατέρας δύο παιδιών, ο οποίος συνέλαβε την ιδέα κατά τη διάρκεια της δεύτερης εγκυμοσύνης της συζύγου του. «Το σύστημα αυτό γεννήθηκε από το άγχος που ένιωσα βλέποντας τη σύζυγό μου,η οποία ήθελε να ακούει μουσική θεωρώντας ότι κάνει καλό στο μωρό,να παιδεύεται να βρει μια βολική στάση η οποία να επιτρέπει και στο μεγάφωνο να παραμένει αμετακίνητο» δήλωσε ο ίδιος στη βρετανική εφημερίδα «Daily Τelegraph».
Ο εφευρέτης υποστηρίζει ότι καμιά από τις ήδη υπάρχουσες λύσεις της αγοράς δεν αποδείχθηκε λειτουργική και αποτελεσματική. Το νέο σύστημα κατασκευάστηκε έτσι ώστε να μεταφέρει τον ήχο με ασφάλεια μέσα στη μήτρα, λαμβάνοντας υπόψη το μοναδικό ακουστικό περιβάλλον της ευρύτερης περιοχής. Τα μεγάφωνα είναι ενσωματωμένα σε ένα ελαστικό ύφασμα το οποίο προσαρμόζεται γύρω από το στομάχι της εγκύου και μπορεί να καλυφθεί εύκολα κάτω από τα ρούχα. Παράλληλα δε με το έμβρυο- το οποίο, όπως υποστηρίζει ο εφευρέτης, παρουσιάζει σημάδια ανταπόκρισης στην ακοή από τη 17η εβδομάδα της κύησηςτο Ritmo επιτρέπει και στη μητέρα να ακούει την ίδια μουσική με τη χρήση ακουστικών. Με τον τρόπο αυτόν οι δυο τους μοιράζονται μια μοναδική συναισθηματική εμπειρία με σύνδεσμο τον ήχο και τη μουσική.
Οι «μικροί Μότσαρτ»
Ο Ορεν Οζ μοιράζεται την άποψη εκείνων οι οποίοι υποστηρίζουν ότι η από νωρίς «έκθεση» στη μουσική βοηθά τα παιδιά να χτίσουν γερά θεμέλια ως προς την ανάπτυξη των μελλοντικών μουσικών δεξιοτήτων τους. Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, οι «μικροί Μότσαρτ» του μέλλοντος θα γίνονται ή θα γεννιούνται; Δεν είναι πάντως λίγοι οι διεθνούς φήμης καλλιτέχνες οι οποίοι έχουν κατά καιρούς αναφερθεί στον ρόλο που έπαιξαν στις μελλοντικές επιλογές τους το περιβάλλον και τα ακούσματα που είχαν από μικρά παιδιά. Ανάμεσά τους η διάσημη βιολονίστρια Χίλαρι Χαν, ο βιολοντσελίστας Γιο Γιο Μα, αλλά και ο σουπερστάρ κινέζος πιανίστας Λανγκ Λανγκ.
Ο αργεντινο-ισραηλινός μαέστρος και πιανίστας Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ , ο οποίος έδωσε το πρώτο του ρεσιτάλ σε ηλικία μόλις οκτώ ετών, σε συνέντευξη που παραχώρησε πριν από μερικά χρόνια αναφέρθηκε στην πρώτη γνωριμία του με τον Βλαντίμιρ Χόροβιτς: «Ημουν έφηβος και κάποια στιγμή μου παρουσιάστηκε η ευκαιρία να παίξω για τον Χόροβιτς.Η αλήθεια είναι ότι στην αρχή δεν ήθελα. Ημουν φανατικός θαυμαστής του Ρουμπινστάιν. Η μητέρα μου άκουγε τους δίσκους του ενώ ήταν έγκυος σε μένα κι έτσι η σχέση μου με αυτόν τον μουσικό ήταν πάντα ιδιαίτερη».
Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2010
Φιλόμουσοι... πριν από τα γεννοφάσκια τους..!
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου