Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2009

Η κρίση φέρνει... περισσότερη τηλεόραση!



Όλο και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται στην τηλεόραση για να περνούν την ώρα τους καθώς η ύφεση έχει περιορίσει τους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών, σύμφωνα με έρευνα που δόθηκε την Τρίτη στη δημοσιότητα στις ΗΠΑ.

Περισσότερο από το ένα τρίτο των αμερικανών κατέταξαν την παρακολούθηση τηλεόρασης, είτε ζωντανά, είτε με το σύστημα της αγοράς συγκεκριμένου προγράμματος, ή μέσω ψηφιακού αναπαραγωγέα βίντεο ως την αγαπημένη τους δραστηριότητα σε ό,τι αφορά στα μέσα, ενώ το 2008 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν στο 26%, διαπιστώνει η έρευνα που αφορούσε τις προτιμήσεις των αμερικανών στην ψυχαγωγία.

Οσοι απάντησαν, ηλικίας από 14 έως 75 ετών, είπαν ότι οι δύσκολοι καιροί έχουν περικόψει τις αγορές εισιτηρίων για κινηματογράφο, συναυλίες και αθλητικά γεγονότα καθώς και την αγορά DVD και βιντεοπαιχνιδιών.

Η μέση εβδομαδιαία παρακολούθηση τηλεόρασης αυξήθηκε στις 18 ώρες από τις 16 που ήταν πέρυσι με τα εξοικειωμένα στο ίντερνετ άτομα που έχουν γεννηθεί από το 1980 έως το 1995, να καταγράφουν τη μεγαλύτερη αύξηση, σύμφωνα με την έρευνα της Deloite για την Κατάσταση της Δημοκρατίας στα Μέσα Ενημέρωσης το 2009.

«Η τηλεόραση ωφελήθηκε πολύ από την ύφεση», δήλωσε ο διευθυντής γνώσης και καινοτομίας της Deloite, Εντ Μόραν, ο οποίος προσέθεσε ότι τα «στοιχεία δεν υποστηρίζουν το θάνατο της τηλεόρασης και η διαφήμιση στην τηλεόραση εξακολουθεί να είναι πιο αποδοτική από τις διαφημίσεις στο διαδίκτυο».

Ο Μοράν απέδωσε την αναγέννηση της τηλεόρασης στο πάθος που αναπτύσσουν οι τηλεθεατές για τις αγαπημένες τους εκπομπές λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «υπάρχει περισσότερο πάθος στην χρήση των DVD για να παρακολουθούν αυτό που θέλουν να παρακολουθήσουν, γεγονός που τροφοδοτεί διαφημίσεις με καλύτερα στοχευμένο ακροατήριο που γίνονται όλο και πιο αποτελεσματικές.

Ενώ το 83% των καταναλωτών κατέταξαν την τηλεόραση ανάμεσα στα τρία κορυφαία μέσα ενημέρωσης που επηρεάζουν τις αποφάσεις τους για αγορές, περισσότεροι από τους μισούς αμερικανούς καταναλωτές και το 69% των γεννημένων από το 1980 έως το 1995 λένε ότι οι εκθέσεις για τα προϊόντα που διαβάζουν στο διαδίκτυο επηρεάζουν τις αποφάσεις.

Σύμφωνα με την έρευνα, την ίδια στιγμή, οι καταναλωτές μέσω διαδικτύου δείχνουν κάθετη πτωτική τάση στο να επιλέξουν να δουν διαφήμιση στο ιντερνέτ, ακόμη και εάν θέλουν περισσότερη πληροφόρηση για ένα προϊόν.

«Γίνεται όλο και πιο σαφές ότι το πρότυπο της διαφήμισης στο ιντερνέτ είναι λιγότερο αποτελεσματικό από το να δουλεύεις με ανθρώπους γύρω από τους καταναλωτές για να επηρεάζουν την αγοραστική τους συμπεριφορά», είπε ο Μόραν ο οποίος τόνισε ότι υπάρχουν στοιχεία σχετικά με το πόσο σημαντικές είναι οι συστάσεις αγορών στο διαδίκτυο εκφράζοντας την άποψη ότι «πολλοί έμποροι της λιανικής έχουν χάσει το πλοίο».

Σημαντικό ποσοστό των αμερικανών καταναλωτών κάνουν κοινωνικές επαφές στο διαδίκτυο καθημερινά και το 60% συμμετέχει σε ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης ενώ πριν από ένα χρόνο, ο αντίστοιχος δείκτης ήταν στο 48%.

Δεν υπάρχουν σχόλια: