Ανοίγοντας τον κλιματισμό σε ένα μοντέρνο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, και βλέποντας την μπαταρία να πέφτει γρήγορα, κάποιος μπορεί να καταλάβει τι είναι το λεγόμενο «άγχος της αυτονομίας». Ομως μια ανάλυση των πραγματικών αποστάσεων που διανύουν οι οδηγοί δείχνει πως ο κόσμος δεν πρέπει να ανησυχεί τόσο.
Σύμφωνα με τον Ναθάνιελ Πεάρ, από το Πανεπιστήμιο του Ντελαγουέρ στο Νιούαρκ, και τους συνεργάτες του, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήδη πληρούν τις ανάγκες που έχει ένας στους δέκα οδηγούς, και αυτό μπορούν να το κάνουν χωρίς την ανάγκη δημόσιων σημείων επαναφόρτισης. Για έναν μεγάλο αριθμό οδηγών, μία νύχτα φόρτισης στο σπίτι είναι αρκετή για όλες τις οδηγικές ανάγκες τους.
Η ανάλυση βασίστηκε σε στοιχεία που συλλέχθηκαν από συσκευές που εγκαταστάθηκαν σε 484 τυχαία επιλεγμένα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα στην Ατλάντα της Τζόρτζια, μία πολιτεία που κατατάσσεσαι 7η στις Ηνωμένες Πολιτείες σε ετήσια μίλια οδήγησης ανά κάτοικο. Η δειγματοληψία διήρκεσε πάνω από 50 μέρες για κάθε όχημα. Η ομάδα του Πεάρ βρήκε πως το 9% των οδηγών δεν διένυσαν ποτέ πάνω από 160 χιλιόμετρα τη μέρα κατά τη διάρκεια ενός τυπικού έτους, και το 21% δεν κινήθηκε ποτέ πάνω από 240 χιλιόμετρα.
Η αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην αγορά -όπως το Nissan Leaf και το Mitsubishi iMiEV- είναι μικρότερη από 120 χιλιόμετρα, όμως το να παίρνεις αυτές τις αυτονομίες ως σημείο αναφοράς είναι λάθος, λέει ο Πεάρ. «Αυτά και όλα τα σημερινά ηλεκτροκίνητα οχήματα έχουν σχεδιαστεί σε μια εποχή πολύ ακριβών μπαταριών». Νέα μοντέλα βγαίνουν στην αγορά, όπως το Mini-e της BMW, που έχουν αυτονομία μεγαλύτερη των 160 χιλιομέτρων.....
Η βελτίωση των δυνατοτήτων των μπαταριών έχει μεγάλη σημασία, λέει ο Γι Τσούι, του πανεπιστημίου του Στάνφορντ στην Καλιφόρνια, που ερευνά τρόπους βελτίωσης της απόδοσής τους. «Η αύξηση της ενέργειας που μπορούμε να πάρουμε από την μπαταρία είναι πολύ σημαντική για να αυξήσουμε την αυτονομία και για να μειώσουμε το κόστος», εξηγεί. «Μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια μπορούμε να τετραπλασιάσουμε το χρόνο ζωής τους», προσθέτει.
Ο Ντον Χίλεμπραντ, από το Εθνικό Ερευνητικό Κέντρο του Ιλινόις, εκτιμά πως στα επόμενα δύο χρόνια θα δούμε αύξηση της ενεργειακής τους πυκνότητας κατά 50%, χάρη στις εξελίξεις στην εφαρμογή ιόντων λιθίου. Τουλάχιστον θεωρητικά μπορούμε να φτάσουμε σε αυτονομία άνω των 800 χιλιομέτρων, ξεπερνώντας ακόμα και τα βενζινοκίνητα οχήματα.
Ομως η αυτονομία δεν είναι το μόνο εμπόδιο που καλούνται να ξεπεράσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. «Δεν πιστεύω πως το εμπόδιο στη διάδοση της χρήσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυτή τη στιγμή είναι να βρούμε ανθρώπους που θα τα χρησιμοποιήσουν», λέει ο Χίλεμπραντ. Μεγάλο πρόβλημα είναι πως δεν ανταποκρίνονται σε όλες τις μεταφορικές ανάγκες. «Η πρόκληση είναι να βρούμε πώς να συμπληρώσουμε αυτό το κενό», καταλήγει.
Κυριακή 3 Ιουλίου 2011
Χωρίς το άγχος της μπαταρίας
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου