Πρόταση που “αντανακλά τις σύγχρονες πολεοδομικές τάσεις” και θα μεταμορφώσει τη Λεωφόρο Συγγρού από κλειστό αυτοκινητόδρομο σε αστική λεωφόρο, που θα συνδέει τη Νέα Σμύρνη με την Καλλιθέα και θα ανοίγει την Αθήνα στη θάλασσα, κατέθεσαν οι ερευνητές τριών αρχιτεκτονικών σχολών.
Οι ερευνητές από το ΕΜΠ, το Παρίσι – La Vilete –και το Στρασβούργο παρουσίασαν την πρότασή τους µαζί µε τον πρόεδρο του Ρυθµιστικού Σχεδίου της Αθήνας, Γιάννη Πολύζο, την Πέμπτη (09/06)....
Σύμφωνα με τα “Νέα” (10/06), οι παρεµβάσεις αφορούν, κατά κύριο λόγο, τη µείωση της ταχύτητας των αυτοκινήτων, κατά τµήµατα το όριο να είναι 50 χιλιόµετρα , τον περιορισµό του οδικού χώρου, µε στόχο την ανάκτηση δηµόσιου χώρου για τους πεζούς, φυτεύσεις και κατάργηση των ανισόπεδων κόµβων.
Στόχος είναι η συνύπαρξη αυτοκινήτων, δηµόσιας συγκοινωνίας, πεζών και ποδηλάτων.
Ειδικότερα, σύµφωνα µε την πρόταση, υπάρχουν 3 ενότητες παρεµβάσεων:
Η πρώτη αφορά το τµήµα µεταξύ Ολυµπιείου και της περιοχής του κόµβου Καλλιρρόης. Εδώ προτείνεται, µεταξύ άλλων, ο περιορισµός του οδικού χώρου κατά µία λωρίδα κυκλοφορίας, έτσι ώστε η Συγγρού να λειτουργεί ως έχει για το ρεύµα καθόδου και µε 1 λωρίδα Ι.Χ. συν 1 λωρίδα για Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στο ρεύµα ανόδου. Ακόµη προτείνεται η λειτουργική υποβάθµιση της Συγγρού µέσω εγκατάστασης φαναριών και επιφανειακών διαβάσεων πεζών.
Η δεύτερη ενότητα αφορά τον κόµβο ?αβάκη. Προτείνεται, µεταξύ άλλων, η κατάργηση της ανισόπεδης συµβολής και ο περιορισµός του οδικού χώρου κατά 1 λωρίδα εκατέρωθεν έτσι ώστε η Συγγρού να λειτουργεί και για τα δύο ρεύµατα µε 2 λωρίδες κυκλοφορίας Ι.Χ. και 1 λωρίδα για ΜΜΜ.
Οπως επισηµαίνεται στην έκθεση, ο κόµβος της ?αβάκη αντιµετωπίστηκε κατά προτεραιότητα σε σχέση “µε άλλες ελλείπουσες συνδέσεις της Νέας Σµύρνης και της Καλλιθέας διά µέσου της Συγγρού, πουθα µπορούσαν να αναζητηθούν στις συµβολές µε τη Λεωφόρο Αµφιθέας και τη Λάµπρου Κατσώνη, καθώς και στην περιοχή των συµβολών µε το ζεύγος Αιγαίου - Χαροκόπου και Εφέσου - Αγ. Πάντων”.
Η τρίτη ενότητα αφορά την περιοχή του Φαληρικού ?έλτα. Οι παρεµβάσεις, κυρίως, αφορούν την κατάργηση των ανισόπεδων διαµορφώσεων στη συµβολή της Συγγρού µε τη Λεωφόρο Ποσειδώνος και τη δηµιουργία ενός δηµόσιου χώρου – περίπου 4 στρεµµάτων – πολλαπλών χρήσεων στην περιοχή του νέου κόµβου που θα λειτουργεί συµπληρωµατικά µε τις δραστηριότητες, που θα αναπτύσσονται στο ?έλτα Παλαιού Φαλήρου.
Παρασκευή 10 Ιουνίου 2011
Πρόταση μεταμόρφωσης της Συγγρού σε αστική λεωφόρο
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου