Κυριακή 22 Μαΐου 2011

«Δεν ήταν στο πιλοτήριο ο κυβερνήτης»

Ανασύρθηκαν από τον Ατλαντικό συντρίμμια του αεροσκάφους

Στο μυστήριο με τη συντριβή του αεροσκάφους της Air France που κατέπεσε και συνετρίβη στο Ατλαντικό Ωκεανό, πριν από περίπου δύο χρόνια, φαίνεται να προστίθεται άλλο ένα σημαντικό στοιχείο: από τα στοιχεία που έρχονται στο φως από τα μαύρα κουτιά, τα οποία βρέθηκαν και ανασύρθηκαν, προκύπτει ότι ο κυβερνήτης της πτήσης 447, που προερχόταν από το Ρίο ντε Τζανέιρο και είχε προορισμό το Παρίσι δεν βρισκόταν στο πιλοτήριο όταν εμφανίστηκε πρόβλημα.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του γερμανικού περιοδικού Der Spiegel, το οποίο επικαλείται ειδικό που έχει γνώση των ερευνών για τα αίτια του δυστυχήματος, ο 58χρονος κυβερνήτης Μαρκ Ντιμπουά ακούγεται να τρέχει στο πιλοτήριο, όταν το αεροσκάφος έπεσε πάνω στην καικοκαιρία....

«Έδωσε και στους δύο συγκυβερνήτες οδηγίες για το πως να σώσουν το αεροσκάφος», είπε στο περιοδικό ο ειδικός, ο οποίος δεν κατονομάζεται.

Και οι 228 επιβαίνοντας στο αεροσκάφος Airbus A330 σκοτώθηκαν. Τα συντρίμμια του εντοπίστηκαν τον Απρίλιο, σε απόσταση περίπου χιλίων χιλιομέτρων από τις βορειοανατολικές ακτές της Βραζιλίας.

Μέχρι σήμερα θεωρείτο ότι το πλήρωμα του Airbus A330 αντιμετώπισε κακές καιρικές συνθήκες παρότι άλλα αεροσκάφη που πετούσαν στην περιοχή είχαν αποφύγει το μέτωπο της κακοκαιρίας.

Σύμφωνα με το Spiegel, οι πληροφορίες από τον Καταγραφέα Δεδομένων Πτήσης- που βρέθηκε μαζί με το άλλο «μαύρο κουτί», δηλαδή τον Καταγραφέα Φωνών Πιλοτηρίου- στα συντρίμμια του αεροσκάφους, στον βυθό του ωκεανού, η εικόνα είναι διαφορετική. Όπως γράφει το περιοδικό, η πορεία πτήσης δείχνει ξεκάθαρα ότι το πλήρωμα είχε επιχειρήσει να ακολουθήσει μία ακίνδυνη διαδρομή αποφεύγοντας την καταιγίδα.

Στην αρχή φαίνεται να τα κατάφεραν, γιατί σύμφωνα με το δημοσίευμα, δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι συνάντησαν έντονες αναταράξεις. Όμως αυτό που προκύπτει από τα στοιχεία, λένε οι ειδικοί, είναι ότι κρύσταλλοι πάγου που προκλήθηκαν από την κακοκαιρία είχαν φράξει τον αγωγό που χρησιμοποιείται ως μηχανική διάταξη μέτρησης της πίεσης του αέρα.

Όταν άρχισε να δυσλειτουργεί το συγκεκριμένο όργανο, το αεροσκάφος πήρε απότομα ανοδική κλήση, γεγονός που μπορεί να ακινητοποίησε τον κινητήρα και να οδήγησε στη συντριβή του, εξήγησαν οι ίδιες πηγές.

Η έρευνα για τα αίτια του δυστυχήματος πραγματοποιείται από την Υπηρεσία Έρευνας και Ανάλυσης του γαλλικού υπουργείου Μεταφορών (BEA).

Την Τρίτη, η εφημερίδα Le Figaro έγραψε ότι τα δεδομένα από το «μαύρο κουτί» απαλλάσσουν την Airbus από την ευθύνη καθώς έδειξαν ότι το αεροσκάφος δεν αντιμετώπισε κάποια ηλεκτρονική ή μηχανική βλάβη. Η BEA έχει ανακοινώσει ότι θα δημοσιοποιήσει τις πληροφορίες για τις συνθήκες του δυστυχήματος στις 27 Μαϊου, αλλά ότι τα ακριβή αίτια της συντριβής του θα περάσει καιρός μέχρι να διακριβωθούν.

Δεν υπάρχουν σχόλια: