Ογδόντα δύο τεχνικά προβλήματα κατέγραψαν οι αρμόδιες υπηρεσίες του Γενικού Επιτελείου Στρατού στα δέκα νέα ελικόπτερα του Στρατού Ξηράς, Απάτσι, ωστόσο, για δυόμισι χρόνια η κατασκευάστρια εταιρεία, Boeing, δεν τα γνώριζε, επισήμως τουλάχιστον, παρά το γεγονός ότι είχαμε μέσα σε εννέα μήνες δύο ατυχήματα, στο ένα εκ των οποίων βρήκαν το θάνατο δύο αξιωματικοί!...
Παρά το μεγάλο αριθμό προβλημάτων, το μεγάλο πρόβλημα, σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Αμυνας, που επικαλείται η “Ελευθεροτυπία” (04/05), είναι η συνεργασία που υπάρχει μεταξύ της κατασκευάστριας εταιρείας και των υπηρεσιών του επιτελείου, καθώς τα τελευταία δυόμισι χρόνια, δεν υπήρξε συνάντηση μεταξύ των δύο, για να συζητήσουν τα προβλήματα που παρουσιάζονται τόσο σε τεχνικό επίπεδο όσο και στις σχέσεις των δύο πλευρών....
Ωστόσο, οι επισκέψεις των αρμοδίων της εταιρείας στα επιτελικά γραφεία αυξήθηκαν το τελευταίο διάστημα.
Μία από τις τελευταίες συναντήσεις ήταν στις 5 Απριλίου, του επικεφαλής της Boeing Ευρώπης, Ρομπέρτο Βάλα, με τον β' υπαρχηγό, όπου ανέλυσαν την κατάσταση των προβλημάτων για όλα τα ελικόπτερα της εταιρείας που διαθέτουν οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις.
Αυτό όμως που χαρακτηρίστηκε αδόκιμο από πηγές του υπουργείου, είναι το γεγονός ότι μετά τις επαφές που είχε, ο κ. Βάλα βρέθηκε να έχει στα χέρια του ένα άτυπο έγγραφο με 13 κύρια σημεία προβλημάτων στις σχέσεις της εταιρείας με το Γενικό Επιτελείο και στο οποίιο αναφέρονται οι καθυστερήσεις της εταιρείας για την παράδοση ανταλλακτικών, που έχει συνέπεια τα ελικόπτερα να μένουν στο έδαφος.
Τελικά η συνάντηση των δύο πλευρών, εταιρείας και αξιωματικών του ΓΕΣ, ξεκίνησε πριν από λίγες ημέρες στη Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών και βρίσκεται σε εξέλιξη.
Τα τεχνικά προβλήματα
Σε ό,τι αφορά τα τεχνικά προβλήματα, στις 7 Απριλίου του 2011 η αρμόδια διεύθυνση του ΓΕΣ ενημέρωσε την εταιρεία, ότι βλάβες παρουσιάζονται συχνότερα από τα προβλεπόμενα και ζητάει να βρεθεί λύση.
Στο ίδιο έγγραφο αναλυτικά αναγράφονται 82 βλάβες που έχουν καταγραφεί, οι πιο σοβαρές από τις οποίες είναι διαρροές υγρών, προβλήματα στο σύστημα ταχυτήτων, πολλά ηλεκτρολογικά και ηλεκτρονικά προβλήματα, προβλήματα στη ροή καύσιμων και πολλά προβλήματα σε ειδικές βαλβίδες.
Επίσης, αναγράφονται προβλήματα στην απεικόνιση των ενδείξεων στο κράνος του χειριστή, ένα από τα πλέον σύγχρονα συστήματα και παρά πολύ ακριβό, προβλήματα στο σύστημα πλοήγησης, προβλήματα στις γεννήτριες, στον επεξεργαστή όπλων, στους ανιχνευτές διεύθυνσης ανέμου και αλλά πολλά.
“Καμία μεμονωμένη βλάβη δεν αρκεί για να ρίξει ελικόπτερο”
Μηχανικοί ελικοπτέρων που ρωτήθηκαν για τη σοβαρότητα των βλαβών που έχουν καταγραφεί, είπαν στην “Ελευθεροτυπία”, ότι κάθε μία βλάβη από αυτές μεμονωμένη δεν είναι ικανή να ρίξει το ελικόπτερο, διότι μια βλάβη δεν ρίχνει κανένα πτητικό μέσο.
Αυτό που μπορεί να καταστήσει ένα εναέριο μέσο μη ικανό για πτήση, είναι ένας συνδυασμός βλαβών που θα οδηγήσει ή σε απώλεια στήριξης του ελικοπτέρου λόγω μειωμένης ισχύος του κινητήρα ή σε φωτιά ή σε άλλο μεγάλο πρόβλημα.
Όσον αφορά τέλος στην πυρκαγιά που προκλήθηκε την Τρίτη (03/05) σε ελικόπτερο, δεν υπάρχουν ακόμα ενδείξεις για τα αίτια που την προκάλεσαν, αν και οι πρώτες πληροφορίες λένε για διαρροή καυσίμου.
Πρέπει να σημειωθεί πάντως, ότι μέσα στις βλάβες που έχουν καταγραφεί, είναι και προβλήματα στις αντλίες καυσίμων, ωστόσο δεν αναφέρονται διαρροές.
Τετάρτη 4 Μαΐου 2011
82 τεχνικά προβλήματα στα νέα ελικόπτερα Απάτσι
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου