Τρίτη 10 Μαΐου 2011

"Γιατί με αφόρισε στα 14 η Εκκλησία"

Καλεσμένη της Τατιάνας Στεφανίδου ήταν η Δώρα Χρυσικού από τη «Ζωή της Άλλης», η οποία μίλησε για τον αφορισμό της από την Εκκλησία, σε ηλικία μόλις 14 ετών.

Η παρουσιάστρια θέλησε να μάθει λεπτομέρειες για το γεγονός και η ηθοποιός συνέχισε τη συζήτηση με αποκαλυπτικές πληροφορίες.

Αυτό το γεγονός συνέβη με αφορμή την ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου «Το μετέωρο βήμα του πελαργού». Επρόκειτο για την τέταρτη μεγάλου μήκους ταινία του δημιουργού, της οποίας τα γυρίσματα πραγματοποιούνταν στην ακριτική Φλώρινα, μία πόλη της οποίας- σύμφωνα με τα λεγόμενα της 34χρονης ηθοποιού- «η κοινωνία προσπαθούσε με κάθε τρόπο να κρατήσει την ταυτότητά της».....

Σε συνδυασμό, λοιπόν, με το θέμα της ταινίας η οποία πραγματευόταν τη μετανάστευση, το άνοιγμα και την κατάργηση των συνόρων,«παίχτηκαν πολλά παιχνίδια εξουσίας σε σχέση με τον σκηνοθέτη», εκτίμησε η Δώρα Χρυσικού.

Παράλληλα συμπλήρωσε: «Η ταινία χαρακτηρίστηκε (από τον Μητροπολίτη Φλωρίνης Αυγουστίνο) ανθελληνική και αντιχριστιανική […] το κερασάκι στην τούρτα ήταν να παρουσιαστεί ως πορνογραφική» και ολοκλήρωσε την περιγραφή της για το λόγο για τον οποίο κατέληξε να αφοριστεί: «Όλη η κατηγορία του πορνογραφικού υλικού στηρίχτηκε πάνω σε ’μένα».

Στο άκουσμα της τελευταίας φράσης, η Τατιάνα Στεφανίδου διακόπτοντας την προσκεκλημένη είπε εκνευρισμένη: «Τι εγκλήματα έχει κάνει η εκκλησία! Τι σκοταδισμός! Στήριξε όλη την πολεμική της πάνω σε ένα αθώο 14χρονο κοριτσάκι» και παραλλήλισε το περιστατικό με την εποχή του Μεσαίωνα όπου έκαιγαν τα μικρά κορίτσια σα μάγισσες.

Όταν η 34χρονη ηθοποιός ερωτήθηκε πώς ένα 14χρονο κορίτσι αντιμετωπίζει τον αφορισμό απάντησε: «Είναι παράδοξο αυτό που θα σου πω. Έτσι όπως το αντιμετώπισα τότε, το αντιμετώπισα και τώρα» και εξηγεί ότι για αυτή της την αντίδραση έπαιξε αφενός ρόλο ότι δεν γνώριζε σε αυτή την ηλικία τι σημαίνει αφορισμός και αφετέρου η στήριξη της οικογένειας της.

Τέλος, περιέγραψε ένα περιστατικό της εποχής εκείνης στην περιοχή για να δείξει «την παραπληροφόρηση που είχε τότε ο κόσμος, αλλά και το πόσο έχει ανάγκη να μπει σε μία μάχη για πράγματα που νομίζει ότι θίγουν την αξιοπρέπειά του»: «Είχε πάει η γιαγιά μου να βγάλει ένα κλειδί στον κλειδαρά […] και της λέει ο κλειδαράς “δεν είστε από εδώ ε;”. Η γιαγιά μου απάντησε “είμαστε για τα γυρίσματα” […] ο κλειδαράς τότε της είπε “σας παρακαλώ πείτε μου, το βιάζουν το κοριτσάκι;”».

Δεν υπάρχουν σχόλια: