Δευτέρα 25 Απριλίου 2011

Ιδιώτες στα αεροδρόμια

Ανοίγει η πόρτα για τους ιδιώτες και στα αεροδρόμια. Η δημοσιονομική στρατηγική του αρμόδιου υπουργείου προβλέπει την είσοδο ιδιωτών αρχικά σε 29 περιφερειακά αεροδρόμια.

Την είσοδο ιδιωτών σε αεροδρόμια της χώρας, προβλέπει το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής, για τα έτη 2012-2015.

Οι ιδιώτες θα μπορούν αρχικά να μπουν σε 29 από τα 40 συνολικά περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, μέσω Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Δικαίου και την απελευθέρωση της επίγειας εξυπηρέτησης.

Σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, προβλέπεται η δημιουργία πολυμετοχικών εταιρικών σχημάτων, στα οποία θα συμμετέχει και το Ελληνικό Δημόσιο κατά το πρότυπο του Διεθνούς Αερολιμένα της Αθήνας........

Όπως προβλέπεται, το σχέδιο θα ξεκινήσει να υλοποιείται από το 2012 και στοχεύει στην κινητοποίηση ιδιωτικών κεφαλαίων και τεχνογνωσίας στην λειτουργία των 29 περιφερειακών αεροδρομίων.

Οι πληροφορίες λένε πως το συγκεκριμένο σχέδιο είναι προσπάθεια των συναρμόδιων υπουργείων Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Οικονομικών, καθώς έχει εκτιμηθεί ότι τα αεροδρόμια της χώρας έχουν τη δυνατότητα να προσελκύσουν ιδιωτικά κεφάλαια προκειμένου να υλοποιηθούν σειρά απαραίτητων έργων υποδομής και εκσυγχρονισμού των περιφερειακών αερολιμένων.

Με συγκεκριμένα κριτήρια η επιλογή

Τα βασικά κριτήρια για την ομαδοποίηση των αερολιμένων είναι η γεωγραφική τους θέση και η επιβατική κίνηση. Ηγετικό ρόλο θα αναλάβουν τα μεγαλύτερα αεροδρόμια για τα οποία υπολογίζεται ότι, λόγω της αυξημένης κίνησης είναι δυνατόν, με μεγαλύτερη ευκολία, να εξευρεθούν πόροι από τον ιδιωτικό τομέα.

Αφού επιλεγεί η ομάδα αεροδρομίων, τότε θα προχωρά η δημιουργία ανώνυμης εταιρείας συμμετοχών (holding), η οποία θα διατηρεί το 100% της δημόσιας περιουσίας και μέσω της ίδρυσης θα συνεργάζεται με ιδιώτες για τα απαιτούμενα έργα εκσυγχρονισμού τα οποία θα πραγματοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης.

Επίσης, οι ιδιώτες θα αναλαμβάνουν να πραγματοποιήσουν συγκεκριμένες επενδύσεις, ενώ το κράτος έναντι αυτών των επενδύσεων θα τους παραχωρεί για μία συμφωνημένη περίοδο συγκεκριμένα περιουσιακά στοιχεία του ή δικαιώματα.

Επιπλέον, οι ιδιώτες θα μπορούν να προχωρούν και στην αξιοποίηση των εκτάσεων γύρω από τις αεροδρομιακές υποδομές, αναπτύσσοντας εμπορικές χρήσεις που θα μπορούν να έχουν τη μορφή υπερτοπικών εμπορικών κέντρων.

Τι γίνεται τώρα με το σημαντικό ζήτημα, ποιος θα έχει την πλειοψηφία των μετοχών.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, στις εταιρείες που θα συσταθούν, το Δημόσιο προτίθεται να διατηρήσει πλειοψηφικό ποσοστό, χωρίς αυτό όμως να αποκλείεται να αλλάξει.

Από την πλευρά τους οι ιδιώτες δεν θα αναλάβουν μόνο τη διοίκηση, αλλά θα έχουν συμμετοχή και στο μετοχικό κεφάλαιο.

Το εν λόγω σχήμα πάντως χρησιμοποιείται για περισσότερο από 10 χρόνια στην περίπτωση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών "Ελευθέριος Βενιζέλος".

Δεν υπάρχουν σχόλια: