Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011

Το Eλληνικό σήµερα: Eνα "φιλέτο", πολλοί ιδιοκτήτες!


ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ

Οπου κι αν κοιτάξεις, συρµάτινα σύνορα. Η περίµετρός του φτάνει τα 13 χιλιόµετρα. Οι περιφράξεις στο εσωτερικό του ξεπερνούν τα 44. Δέκα χρόνια µετά το κλείσιµό του, το πρώην αεροδρόµιο του Ελληνικού είναι ένα κατακερµατισµένο οικόπεδο...



Στην πίστα του συνυπάρχουν το δηµόσιο µε το ιδιωτικό και οι αναµνήσεις µε την εγκατάλειψη. Αν ψάχνεις σηµάδια που να οδηγούν σε αεροδρόµιο είναι εύκολο να χάσεις τη στροφή στην Ποσειδώνος. Οι µόνοι ταξιδιώτες που περνούν σήµερα την είσοδο του Δυτικού Αερολιµένα στο Ελληνικό είναι οι επιβάτες των λεωφορείων Β2 και 247. Και όσοι ψάχνουν το Εθνικό Κτηµατολόγιο.

Για να το βρουν πρέπει να παρατηρήσουν το χαρτί Α4 που είναι κολληµένο στην ταµπέλα µε την επιγραφή «Rent A Car PARKING». Να ρωτήσουν τον φύλακα έξω από τα γραφεία εκκαθάρισης περιουσιακών στοιχείων της Ολυµπιακής. Και έπειτα να περάσουν πλάι από το πάρκινγκ των µπλε οχηµάτων της αεροπορικής εταιρείας, κάτω από την κόκκινη µπάρα, παράλληλα µε τη συρµάτινη περίφραξη, για να φτάσουν στο συνδετήριο κτίριο που ενώνει το γήπεδο καλαθοσφαίρισης και το Ολυµπιακό Κέντρο Ξιφασκίας.

Εκεί στεγάζονται τα γραφεία κτηµατογράφησης Αλίµου. Σήµερα, στα 5.287 στρέµµατα του πρώην αεροδροµίου βλέπεις το χαοτικό πρόσωπο της Ελλάδας. Μετά τη µετακόµιση του αεροπορικού φόρτου στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» το 2001 και την ολοκλήρωση των Ολυµπιακών Αγώνων, το Ελληνικό τεµαχίστηκε. Διαφορετικοί ιδιοκτήτες, διαφορετικό καθεστώς διαχείρισης. Κτηµατική Εταιρεία του Δηµοσίου, Ολυµπιακά Ακίνητα, Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα, FIR Αθηνών, Τραµ Α.Ε., Πολιτική Αεροπορία, είναι µερικοί από τους φορείς που συνυπάρχουν εκεί. Σύµφωνα µε έρευνα του Εργαστηρίου Περιβάλλοντος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, 2.500 στρέµµατα του παλιού αεροδροµίου είναι δεσµευµένα από δηµόσιους φορείς ή ιδιώτες µε εκµισθώσεις ή παραχωρήσεις ετών (από 10 χρόνια έως και 45).

ΤΕΜΑΧΙΣΜΟΣ.

Η κατασκευή του αεροδροµίου άρχισε το 1938. Τη δεκαετία του ‘90 εξυπηρετούσε έως και 12 εκατοµµύρια επιβάτες τον χρόνο. Σήµερα, χαµηλή βλάστηση έχει ξεπροβάλει από µικρές ρωγµές στην πάχους 0,60 µ. άσφαλτο των διαδρόµων. Θάµνοι και φρύγανα καλύπτουν τους ελάχιστους χώρους πρασίνου. Αγριόχορτα έχουν ζώσει τους τρύπιους στόχους σε ένα παρατηµένο στρατιωτικό πεδίο βολής. Στα δεξιά της εισόδου του Δυτικού Αερολιµένα βρίσκεται το νεκροταφείο οχηµάτων της Ολυµπιακής Αεροπορίας. Δεκάδες λεηλατηµένα Ford. Με θρυµµατισµένα παρµπρίζ, ξεφούσκωτα λάστιχα, ανοιχτά καπό από τα οποία λείπουν οι µπαταρίες. Σε ορισµένα, δεν έχουν µείνει ούτε τα τιµόνια.

Ενας εκπαιδευτής σκύλων της Αστυνοµίας κρατάει από το λουρί ένα Λαµπραντόρ. «Τα άδεια οχήµατα αποτελούν τέλειο σκηνικό για τη δουλειά µας», λέει. Η Αστυνοµία δεν είναι η µόνη υπηρεσία που αξιοποιεί την κληρονοµιά του πρώην αεροδροµίου. Πυροσβέστες εκπαιδεύονται ακόµα σε οµοίωµα αεροσκάφους στο ερειπωµένο πεδίο άσκησης πίσω από τις ράγες που οδηγούν στο αµαξοστάσιο του Τραµ. Οι διαχειριστές των εγκαταστάσεων στο πρώην αεροδρόµιο αρχίζουν από πολιτιστικούς, χορευτικούς συλλόγους του Δήµου Ελληνικού και φτάνουν µέχρι ανώνυµες εταιρείες που νοικιάζουν για εκατοµµύρια ευρώ αθλητικές εγκαταστάσεις.

ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΌΥΝ

Σύµφωνα µε τα Ολυµπιακά Ακίνητα, η ανώνυµη εταιρεία Πάρκα Αναψυχής και Αθλητισµού Ελληνικού εκµισθώνει µε 4 εκατ. ευρώ ετησίως το Κανόε - Καγιάκ Σλάλοµ. Από το δεύτερο εξάµηνο του 2009 έχει σταµατήσει να καταβάλει το ποσό καθώς έχουν προκύψει διαφορές για τις οποίες έχει προσφύγει σε διαιτησία.
Συµβάσεις

Οι δηµόσιες εταιρείες διαχείρισης των ολυµπιακών εγκαταστάσεων όφειλαν να έχουν εισπράξει το διάστηµα 2005-2010 από τις συµβάσεις τους 75,8 εκατ. ευρώ. Τελικά εισέπραξαν 35,7 εκατ. ευρώ, σύµφωνα µε έρευνα του ΕΜΠ.

ΟΙ ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ



Δεν υπάρχουν σχόλια: