Να εντάξει το ποδήλατο ως μέσο μετακίνησης και άθλησης στην καθημερινότητα των πολιτών φιλοδοξεί το υπουργείο Υγείας, Διατροφής και Άθλησης, το οποίο χθες παρουσίασε ένα πιλοτικό πρόγραμμα που πρόκειται να τεθεί σε εφαρμογή στα τέλη Ιουνίου σε τέσσερις περιοχές της χώρας.
Όπως υποστήριξε ο αρμόδιος υφυπουργός Χρ. Αηδόνης, το πιλοτικό αυτό πρόγραμμα έχει ως στόχο τη διαμόρφωση δυνατοτήτων πρόσβασης σε ποδήλατα σε κάθε πολίτη, σε αθλητικές υποδομές ή δραστηριότητες, έτσι ώστε να διαμορφωθεί μια νέα αντίληψη για τη χρήση του εν λόγω φιλικού ως προς το περιβάλλον και την υγεία του ανθρώπου μέσου μετακίνησης.
Διαδρομές με συμβολισμούς
Συγκεκριμένα, ανακοινώθηκε ότι το πιλοτικό πρόγραμμα θα «τρέξει» σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Σαμοθράκη και στον Αρχάγγελο Πέλλας....
Στην Αθήνα έχουν επιλεγεί τρεις βάσεις ποδηλάτου -σε Ακρόπολη, Θησείο και Μητρόπολη-, όπου θα υπάρχουν από 25 ποδήλατα, τα οποία οι επίδοξοι χρήστες θα μπορούν να χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους ή για να αθληθούν. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι οι χρήστες να διαθέτουν πιστωτική κάρτα, έτσι ώστε να χρεώνονται ηλεκτρονικά για τη χρήση του ποδηλάτου, το οποίο θα μπορούν να το αφήσουν σε οποιοδήποτε σημείο της πόλης επιθυμούν. Στη Θεσσαλονίκη η δράση σχετίζεται με την ενεργειακή άθληση και έχει ως σύνθημα: «Πράττειν ενέργεια, green bikes». Συγκεκριμένα, στο Λευκό Πύργο θα τοποθετηθούν στατικά ποδήλατα (θα υπάρχουν 10 βάσεις χωρητικότητας 2 ποδηλάτων), τα οποία θα συνδέονται με κολόνες της ΔΕΗ, με αποτέλεσμα ο κάθε πολίτης όση ώρα αθλείται να παράγει και ενέργεια.
Οι χρήστες θα βλέπουν την ενέργεια που παράγουν και καταναλώνουν μέσω της άσκησής τους. Το τρίτο πρόγραμμα αφορά τον ορεινό Δήμο Αρχαγγέλου Πέλλας και το τέταρτο τη Σαμοθράκη. Στις δύο αυτές περιοχές στόχος του υπουργείου είναι να αναδειχθεί το φυσικό τοπίο μέσα από τη χρήση ειδικών ποδηλάτων. Γι’ αυτόν το λόγο θα παραχωρηθούν σε καθεμία από αυτές τις περιοχές 100 ποδήλατα, τα οποία θα μπορεί να χρησιμοποιεί ο τουρίστας ή ο κάτοικος για τις μετακινήσεις ή για την ξενάγησή του.«Πρέπει να πάμε σε πολιτικές αυτής της μορφής, οι οποίες στο μέλλον συνδυαστικά θα μας δημιουργήσουν παραδείγματα αντίστοιχα με αυτά του Άμστερνταμ, όπου το 1980 άρχισαν με μηδέν ποδήλατα στην πόλη και σήμερα το 70% των μετακινήσεων γίνεται με ποδήλατα» είπε ο κ. Αηδόνης, ο οποίος υπογράμμισε πως στόχος του υπουργείου είναι το πρόγραμμα να περάσει ύστερα από ένα χρόνο στους δήμους.
Ο κ. Αηδόνης παρουσίασε και στοιχεία έρευνας βάσει της οποίας το 71% των Ελλήνων πολιτών θα ήθελε να έχει ως μέσο μεταφοράς το ποδήλατο, αλλά δεν έχει αυτήν τη δυνατότητα. Σύμφωνα με τον υφυπουργό, θα ακολουθήσουν επιχειρησιακά σχέδια που αφορούν τη δημιουργία πάρκων υγείας, καθώς και δράσεις που σχετίζονται με τη διαμόρφωση διαδρομών άθλησης στην πόλη.
Τετάρτη 16 Μαρτίου 2011
Πάμε σαν... Άμστερνταμ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου