Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011

"Κοιμόταν δίπλα μου. Είχε πεθάνει από το κρύο"

«Κοιμόταν δίπλα μου και το πρωί είδα τους υπαλλήλους του δήμου να τον μεταφέρουν νεκρό. Είχε πεθάνει από το κρύο». Συγκλονισμένος ο Αλί Χασάν, που ζει στο άλσος του Θησείου, μιλάει για τον τραγικό θάνατο ενός άστεγου που άφησε την τελευταία του πνοή κουλουριασμένος στο πεζοδρόμιο στην οδό Αποστόλου Παύλου στο Θησείο, απέναντι από τον σταθμό του ΗΣΑΠ.

Τον άτυχο άντρα εντόπισαν νωρίς χθες το πρωί εργαζόμενοι στην καθαριότητα του δήμου Αθηναίου. Αμέσως ειδοποιήθηκε το Αστυνομικό Τμήμα Ακροπόλεως και το ΕΚΑΒ που μετέφερε τη σορό του άστεγου στο νοσοκομείο, όπου διαπιστώθηκε ότι είχε πεθάνει από το πολικό ψύχος. Το άλσος του Θησείου αποτελεί «στέγη» για πολλούς άστεγους κυρίως αλλοδαπούς που δεν έχουν πού αλλού να βρουν καταφύγιο....

Ο Αλί Χασάν βρίσκεται στη χώρα μας εδώ και έναν χρόνο. Το βράδυ του χιονιά, όπως εξηγεί στην «Espresso», βρέθηκε στο άλσος του Θησείου μαζί με τον αγνώστων στοιχείων άντρα που έχασε τη ζωή του. Είναι από το Πακιστάν και η ζωή δεν του τα έφερε όπως εκείνος θα ήθελε, αφού είναι αναγκασμένος να ζητιανεύει και να ζει στον δρόμο με τα ελάχιστα υπάρχοντά του.

Επιθυμία του είναι να πάει στη Γερμανία ή στην Ιταλία, καθώς πιστεύει ότι εκεί θα είναι πολύ καλύτερες οι συνθήκες διαβίωσης. «Περνάω πολύ δύσκολες στιγμές εδώ. Κάθομαι και κλαίω κάθε μέρα τη μοίρα μου. Περίμενα ότι ερχόμενος εδώ θα έβρισκα μια δουλειά για να βγάζω τα απαραίτητα, αλλά τίποτα δεν μου πήγε όπως ήθελα. Ετσι, είμαι αναγκασμένος να ζω στον δρόμο και να ζητιανεύω για λίγο ψωμί».

Παρόμοια είναι και η μοίρα του Τζεμάλ Γκαμπόλ που καθημερινά περιπλανιέται στους δρόμους της πρωτεύουσας αναζητώντας ένα καλύτερο αύριο που θα του προσφέρει μια πιο ζεστή ζωή. «Εμαθα ότι κάποιος πέθανε εδώ το βράδυ. Κρίμα, αλλά από τη στιγμή που δεν έχουμε πού να μείνουμε είναι λογικό ότι βάζουμε τη ζωή μας σε κίνδυνο. Η αλήθεια είναι ότι χθες ήταν ίσως το πιο κρύο βράδυ της ζωής μου. Δεν ήξερα πού να πάω για να ζεσταθώ. Δεν ήξερα τι να κάνω. Εγώ επιλέγω λίγο πιο απόμερα μέρη για να ξεκουράζομαι, γιατί είναι πιο ασφαλή. Το κέντρο της Αθήνας προσπαθώ να το αποφύγω, γιατί το βράδυ είναι επικίνδυνα εκεί».

Δεν υπάρχουν σχόλια: