Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου 2011

Σάλος για έργα μαμούθ στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών


Σοβαρά ερωτήματα για τον τρόπο επιλογής των φορέων που υλοποιούν έργα δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ εγείρονται μετά από καταγγελίες για προνομιακές σχέσεις που στιγματίζουν τη διαχείριση προγραμμάτων μαμούθ του υπουργείου Παιδείας και εμπλέκουν το Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών της Πάτρας...



Σε δημοσίευμα της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα» επισημαίνεται η δυσφορία της ακαδημαϊκής κοινότητας για την προνομιακή, όπως τη χαρακτηρίζει, μεταχείριση που απολαμβάνει το Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών της Πάτρας.

Στο πλαίσιο της κριτικής αυτής, εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι στενοί δεσμοί που διατηρεί το συγκεκριμένο Ινστιτούτο, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου και διευθυντής του οποίου τα τελευταία 15 χρόνια είναι ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών Παύλος Σπυράκης, με την αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου Παιδείας που διαχειρίζεται τα μεγάλα ευρωπαϊκά πακέτα.

Ο προϊστάμενος της Ειδικής Υπηρεσίας Εφαρμογής Εκπαιδευτικών δράσεων του υπουργείου που υλοποιεί όλα τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα του ΕΣΠΑ που αφορούν στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος, Θεόδωρος Κομνηνός, δεν είναι απλώς υψηλόβαθμος υπηρεσιακός παράγοντας.

Είναι παράλληλα μέλος του διοικητικού συμβουλίου του ΕΑΙΤΥ, διευθυντής της Τεχνικής Υπηρεσίας του Τομέα εκπαιδευτικής Τεχνολογίας και αναπληρωτής του Τομέα Ασφάλειας του ΕΑΙΤΥ.

Είναι χαρακτηριστικό, όπως σημειώνεται, ότι την ώρα που ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής ανακοίνωνε τις εκλογές στις 2 Σεπτεμβρίου του 2009, ο Πατρινός τότε υπουργός Παιδείας, Άρης Σπηλιωτόπουλος, υπέγραφε προγραμματική συμφωνία με το Ινστιτούτο, αναθέτοντάς του έργα ΕΣΠΑ συνολικού προϋπολογισμού 18 εκατομμυρίων ευρώ.

Η εφημερίδα «Το παρόν» είχε πρόσφατα δημοσιεύσει πτυχές του νομοσχεδίου που προωθείται και βάσει του οποίου προβλέπεται να αποδοθούν στο ΕΑΙΤΥ αρμοδιότητες που μέχρι σήμερα ανήκουν στο υπουργείο Παιδείας και περιλαμβάνουν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα των μαθητών, και συγκεκριμένα οι αρμοδιότητες διαχείρισης, ανάπτυξης και επιχειρησιακής εκμετάλλευσης του συνόλου των κεντρικών υποδομών των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και των ψηφιακών εφαρμογών και του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ).

Δεν υπάρχουν σχόλια: