Οι πρυτάνεις των πανεπιστημίων δήλωσαν ότι διαφωνούν σε βασικά σημεία όπως στην υποχρηματοδότηση των ιδρυμάτων και της έρευνας αλλά και στο βασικό άρθρο του υπό κατάθεση για ψήφιση νομοσχεδίου, όπου εξωπανεπιστημικαοί θα μετέχουν στα όργανα διοίκησης.
Από την πλευρά της η υπουργός παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου,...
η οποία παρέστη το περασμένο Σάββατο, στη Σύνοδο πρυτάνεων στο Ναύπλιο προσπάθησε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις κάνοντας λόγο για σημαντικά σημεία συμφωνίας.
Πάντως η υπουργός δεσμεύτηκε ότι ο νέος νόμος που θα ψηφιστεί μέσα στο Μάρτιο θα ισχύσει από το 2013
“Ο ευρύς διάλογος για τις αλλαγές στην Ανώτατη Εκπαίδευση”, είπε η υπουργός, “έχει αναδείξει πολλά σημεία συμφωνίας μεταξύ του υπουργείου και της πανεπιστημιακής κοινότητας. Τα σημεία αυτά αφορούν στη βελτίωση των ακαδημαϊκών και διδακτικών διαδικασιών στα ελληνικά Πανεπιστήμια. Αφορούν δηλαδή σε πτυχία με αξία. Αυτό είναι το κύριο ζητούμενο της ελληνικής κοινωνίας”.
Όμως οι πρυτάνεις μετέφεραν στην υπουργό, την αγωνία τους για την ελλιπή, όπως είπαν, χρηματοδότηση των ιδρυμάτων, η οποία έχει περικοπεί κατά 35%, ενώ τόνισαν ότι και ο τομέας της έρευνας κινδυνεύει, παρά το γεγονός ότι σ΄ολόκληρη τη χώρα, το 70% του ερευνητικού έργου εκπονείται από τα Πανεπιστήμια.
Οι πρυτάνεις παραμένουν αντίθετοι ως προς τις προτάσεις του υπουργείου για τα Συμβούλια Διοίκησης που το υπουργείο προτείνει να περιλαμβάνουν και εξωπανεπιστημιακούς, καθώς και για την επιλογή του πρύτανη από πρόσωπα προερχόμενα ακόμη και από ιδρύματα του εξωτερικού. Ωστόσο η κ. Διαμαντοπούλου άκουσε και τα παράπονα των πρυτάνεων για απαξιωτική πολιτική απέναντι τους.
Στη συνεδρίαση συζητήθηκε και το θέμα του ασύλου, με αφορμή τα πρόσφατα γεγονότα με την κατάληψη της Νομικής από μετανάστες.
Συμφωνήθηκε από όλους τους πρυτάνεις, η θεσμοθέτηση επιτροπής, στην οποία θα συμμετέχουν όλα τα Πανεπιστήμια και θα διαχειρίζεται κρίσεις σχετικές με το πανεπιστημιακό άσυλο.
Τα σημεία στα οποία υπάρχει μερική η ολική σύμφωνα με το υπουργείο παιδείας είναι δεκατρία και συγκεκριμένα αφορούν :
1. Τη λειτουργία του Πανεπιστημίου με όρους διαφάνειας, λογοδοσίας, και αξιολόγησης (εσωτερικής και εξωτερικής).
2. Θέσπιση θεσμικών αντίβαρων για έλεγχο και λογοδοσία
3. Την ανάδειξη της αριστείας και της καινοτομίας
4.Την ενεργό συμμετοχή στη διαμόρφωση του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας
5. Τη θεσμοθέτηση περιφερειακών οργάνων για την εκπόνηση σχεδίου στρατηγικού σχεδιασμού ανάπτυξης της Ανώτατης Εκπαίδευσης
6. Τα Πανεπιστήμια να έχουν την πλήρη ευθύνη για τις σπουδές (δομή, τίτλοι, οργάνωση, περιεχόμενο, κλπ) με βασική μονάδα τη Σχολή
7. Την επικαιροποίηση των προγραμμάτων σπουδών, τη δημιουργία περισσότερων διατμηματικών προγραμμάτων και την ίδρυση μεταπτυχιακών σχολών
8. Την πλήρη εφαρμογή του συστήματος πιστωτικών μονάδων (ECTS)
9. Τη χρήση δεικτών ποιότητας και αποτελεσματικότητας για ένα ποσοστό της χρηματοδότησης
10. Την πλήρη οικονομική διαχείριση από τα ίδια τα ιδρύματα
11. Τη θεσμοθέτηση δυνατότητας για την οικονομική αξιοποίηση των κληροδοτημάτων των ΑΕΙ
12. Την εξειδίκευση λειτουργικών ιδιαιτεροτήτων μέσω των εσωτερικών κανονισμών
13. Μεταβατική περίοδο μέχρι το 2013 για την πλήρη εφαρμογή.
Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2011
Η Διαμαντοπούλου βλέπει συμρφωνία οι πρυτάνεις όχι
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου