Συγχώνευση φορέων, αυξήσεις εισιτηρίων έως 50% και ενιαίο μισθολόγιο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες που θα παρουσιάσει στο υπουργικό ο κ. Ρέππας.
Νομοσχέδιο - τελεσίγραφο θα παρουσιάσει σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο ο Δημήτρης Ρέππας.
Κι αυτό γιατί αν δεν γίνουν αποδεκτά τα όσα περιλαμβάνονται σε αυτό, τότε ο υπουργός Μεταφορών είναι σαφής: Αν δεν μηδενιστούν τα ελλείμματα έως τα τέλη του 2011 τότε θα γίνουν απολύσεις και οι δημόσιες συγκοινωνίες θα περάσουν σε ιδιώτες. Ολα πρέπει να έχουν τελειώσει έως το πρώτο 10ημερο του Φεβρουαρίου.
Τι αλλάζει:
- Ενοποιούνται σε 2 οι πέντε συγκοινωνιακοί φορείς. 'Ενας για τα μέσα σταθερής τροχιάς και ένας άλλος για τα επίγεια μέσα κάτω από την ομπρέλα του ΟΑΣΑ που μετατρέπεται σε μητροπολιτικό φορέα των συγκοινωνιών.
- Αυξάνονται οι τιμές των εισιτηρίων από 30% έως 50% εκτινάσσοντας το κόστος τους έως και το 1,80 ευρώ.
Η τιμολογιακή πολιτική των συγκοινωνιών επανεξετάζεται από την αρχή και μελετάται όχι μόνο η ταρίφα αλλά και η διάρκεια του εισιτηρίου.
- Αποσύρεται το εισιτήριο των 90 λεπτών που είχε υιοθετήσει η προηγούμενη κυβέρνηση και εξετάζεται η δημιουργία ζωνών που η τιμή τους θα συνδέεται με την χιλιομετρική απόσταση και την χρήση με διαφορετικά μέσα μεταφοράς.
Η αύξηση του εισιτηρίου εκτιμάται ότι μπορεί να φέρει έσοδα άνω των 100 εκ. ευρώ.
- Ενιαίο μισθολόγιο για όλους και 1.800 μετατάξεις πλεονάζοντος προσωπικού.
- Σύνδεση των μισθών των διοικήσεων με την επίδοση της κάθε εταιρείας ώστε να δοθούν κίνητρα στο management για το νοικοκύρεμα των επιχειρήσεων. Εάν οι αστικές συγκοινωνίες δεν πετυχαίνουν τους οικονομικούς στόχους τότε θα επιβάλλονται μισθολογικές κυρώσεις στις διοικήσεις.
- Ανώτατο όριο των μικτών ετήσιων αποδοχών των εργαζομένων θα είναι τα 48.000 ευρώ ενώ δεν θα προβλέπεται καμία περικοπή στις μηνιαίες αποδοχές μέχρι 1.800 ευρώ. Οι νέοι μισθοί θα περιλαμβάνουν τον βασικό μισθό, το χρονοεπίδομα και το οικογενειακό επίδομα καθώς και τα επιδόματα θέσης και πτυχίου.
- Εκχωρούνται βασικές υπηρεσίες σε ιδιώτες όπως ο έλεγχος εισιτηρίων. Μέσα στο α’ τρίμηνο του έτους θα βγουν οι σχετικοί διαγωνισμοί και οι ιδιώτες θα κληθούν να αναλάβουν με μακροχρόνιες συμβάσεις παραχώρησης τομείς των ελλειμματικών ΔΕΚΟ που εμφανίζουν τεράστιες απώλειες εσόδων.
Η εισιτηριοδιαφυγή, αγγίζει το 30% έως 40%. 20% των εισιτηρίων είναι λαθραία.
Επίσης ποντάρουν στην αύξηση των διαφημιστικών εσόδων στα οχήματα και τους σταθμούς που εκτιμάται ότι μπορούν να αυξηθούν κατά 60% αλλά και την παραχώρηση της ακίνητης περιουσίας με έμφαση στους σταθμούς πάρκινγκ που υπάρχουν κυρίως στα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τράμ, ΗΣΑΠ).
Τρίτη 14 Δεκεμβρίου 2010
Νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες - 2 από 5 οι φορείς - Αυξήσεις φωτιά στα εισιτήρια!
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου