Μια κακή χρονιά για τον τουρισμό της χώρας μας, ήταν η φετινή, σύμφωνα με απολογισμό που επιχείρησε η ΓΕΠΟΕΤ (Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού).
"Ήταν πολύ κακή η χρονιά, κυρίως από την άποψη των εσόδων και συνεισφέραμε όλοι στο να την κάνουμε χειρότερη, απεργίες, αποκλεισμοί λιμανιών, αρχαιολογικών χώρων, εμπρησμοί, είχαν σαν αποτέλεσμα να κορυφωθεί η αρνητική προβολή της χώρας διεθνώς" τονίζει χαρακτηριστικά η Ομοσπονδία....
Οι επιχειρηματίες του κλάδου σημείωσαν, για την πορεία των εσόδων ότι "η ζημιά που έχει γίνει δεν αποκαθίσταται με το να αναφέρουμε τα προβλήματα σε ένα αυτόνομο ΥπουργείοΤουρισμού, αφού και όταν υπήρχε υπουργείο τίποτα δεν γινόταν. Την περίοδο 2004-2009, είχαμε μεν αυτόνομο Υπουργείο Τουρισμού, όμως άλλαζαν συνέχεια υπουργοί, πρόεδροι, γενικοί γραμματείς, αλλά και τα επιτελεία, με αποτέλεσμα οι ιθύνοντες να "αποχωρούν" πριν γνωρίσουν το αντικείμενο."
Η φθίνουσα πορεία του τουρισμού μας, αντικατοπτρίζεται και στα στοιχεία, που προκύπτουν από τη σύγκριση με την Τουρκία.
Σύμφωνα με στοιχεία της έκθεσης της Ελληνικής πρεσβείας στην Τουρκία, το έτος 2000 οι γείτονές μας είχαν 10 εκατομμύρια τουρίστες και εμείς τον ίδιο αριθμό περίπου.
Σήμερα, όμως οι Τούρκοι, έχουν 27 εκατομμύρια τουρίστες και το 2010 τρέχουν με 10% αύξηση στις αφίξεις και έσοδα περίπου 20 δισεκατομμυρίων.
Εμείς αντίθετα, παραμένουμε στα 12 εκατομμύρια τουριστών και έχουμε μείωση στα συνολικά έσοδα.
Αυτό μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι οι Τούρκοι, οι Ιταλοί, οι Γάλλοι, οι Ισπανοί μειώνουν τον ΦΠΑ, ενώ εμείς τον αυξάνουμε και γινόμαστε ακόμα περισσότερο αναξιόπιστοι στις αγορές.
Στο σκέλος των επιβατικών μεταφορών με τα τουριστικά λεωφορεία ο κλάδος έχει μετατραπεί σε "ξέφραγο αμπέλι", όπως τονίζουν οι επιχειρηματίες, καθώς τα ΚΤΕΛ "υποκλέπτουν" συνεχώς το έργο των τουριστικών λεωφορείων.
Ακόμα και οι διοργανωτές του Μαραθωνίου, ενοικίασαν για την μεταφορά αθλητών, λεωφορεία από τα ΚΤΕΛ Αττικής, παρότι είχαν γίνει οι απαιτούμενες ενέργειες από την πλευρά της ΓΕΠΟΕΤ και όλα αυτά επειδή δεν υπάρχει έλεγχος.
'Στον τομέα της προβολής και της διαφήμισης, οι ανταγωνιστές μας έχουν "ισοπεδώσει", αναφέρει η ΓΕΠΟΕΤ, "καθώς διαθέτουν σημαντικά ποσά για την προβολή των χωρών τους."
"Τέλος στο σκέλος των νέων αγορών, δεν έχουμε αντίρρηση να δοθούν κάποια χρήματα για στοχευμένη προβολή." καταλήγει η ΓΕΠΟΕΤ.
Πέμπτη 4 Νοεμβρίου 2010
ΓΕΠΟΕΤ: ''Δεν πήγαμε καλά στον τουρισμό φέτος''
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου