Παρασκευή 1 Οκτωβρίου 2010

Έκαναν πίσω οι ιδιοκτήτες φορτηγών(!) - Διαχωρίζει τη θέση της η Επιτροπή Αγώνα



Την αναστολή των κινητοποιήσεών τους αποφάσισαν λίγα λεπτά μετά τη μία τα μεσάνυχτα- ξημερώματα Παρασκευής (01/10), οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης, ύστερα από μία συνεδρίαση των 9 προέδρων που κράτησε πάνω από 5 ώρες.Πάντως, η Επιτροπή Αγώνα φαίνεται να αντιτίθεται στην απόφαση της ομοσπονδίας και να ζητά ψηψοφορία από τη βάση για τη συνέχιση ή όχι των κινητοποιήσεων. Μετά την απόφαση για αναστολή, η Επιτροπή Αγώνα με ανακοίνωσή της κατήγγγειλε το προεδρείο και ανακοίνωσε ότι την Παρασκευή (01/10) θα συνεδριάσει και θα ζητήσει ψηφοφορία από τη βάση.

Έτσι από την Παρασκευή (01/10), όλα τα φορτηγά φεύγουν από τα μπλόκα, αρχίζουν να εκτελούν κανονικά τις μεταφορές και επιτέλους θα πάρει ανάσα η αγορά.

Στη μαραθώνια συνάντηση στα κεντρικά γραφεία του κλάδου στην Ομόνοια, δεν έλειψαν οι εντάσεις με τους σκληροπυρηνικούς να εξακολουθούν να είναι δύσπιστοι και να προτείνουν συνέχιση των κινητοποιήσεων και τους πιο ψύχραιμους να ζητούν την αναστολή τους. Τελικά επικράτησε η άποψη των τελευταίων και έτσι η απόφαση ελήφθη κατά πλειοψηφία.

Τέσσερα είναι τα βασικά στοιχεία που οδήγησαν τους ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης να αποφασίσουν αναστολή των κινητοποιήσεων. Τα δύο πρώτα έχουν σχέση με την τροπολογία που προώθησε η κυβέρνηση και η οποία, μεταξύ άλλων, προβλέπει αυστηρές κυρώσεις, διοικητικές και ποινικές, για τους παραβάτες και την εκχώρηση έργου δημόσιας μεταφοράς σε Ιδιωτικά αυτοκίνητα.

Το τρίτο έχει σχέση με τη συνάντηση την Πέμπτη (30/09) των μεταφορέων με τον υπουργό Ανάπτυξης, καθώς ήθελαν να «πάρουν κάτι» για να φύγουν με ψηλά το κεφάλι από τα μπλόκα. Το τέταρτο στοιχείο είναι το γεγονός ότι ολόκληρη σχεδόν η κοινωνία και κυρίως ο εμπορικός και επιχειρηματικός κόσμος, είχε στραφεί πλέον εναντίον του κλάδου και η κινητοποίηση είχε αρχίσει να παίρνει φθίνουσα πορεία, ενώ οι συνδικαλιστές δεν μπορούν να ελέγξουν τα μέλη τους, ορισμένα από τα οποία προβαίνουν σε ακραίες ενέργειες με επικίνδυνες επιθέσεις εναντίον συναδέλφων τους που εργάζονται.

Της απόφασης προηγήθηκε την Πέμπτη (30/09), ένας μαραθώνιος κινήσεων και παρασκηνιακών διαβουλεύσεων. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές για το ραντεβού μεταφορέων-Χρυσοχοϊδη, μεσολάβησε ο πρόεδρος των Εμπόρων κ. Κορκίδης. Ακολούθησε συνεννόηση των κκ. Ρέππα και Χρυσοχοϊδη, οι οποίοι συνομίλησαν για αρκετή ώρα και στο περιθώριο της συνάντησης που είχε ο πρωθυπουργός με τους δημοσιογράφους, στο Μέγαρο Μαξίμου, και συζήτησαν, πέραν του νόμου που έχει ψηφιστεί, τα θέματα που βρίσκονται σε εκκρεμότητα, όπως η ένταξη των μεταφορέων στον αναπτυξιακό νόμο και στο ΕΣΠΑ, ένα αντικείμενο για το οποίο αρμόδιος είναι ο κ. Χρυσοχοϊδης.

Στη συνάντηση του υπουργού ανάπτυξης με την αντιπροσωπεία των μεταφορέων, ο κ. Χρυσοχοϊδης τους εξειδίκευσε τα μέτρα κάτω από τα οποία θα ενταχθούν στον αναπτυξιακό νόμο, θέμα πολύ σημαντικό για τους μεταφορείς, καθώς με τον τρόπο αυτό, όπως λένε οι ίδιοι, θα αντισταθμίσουν ένα μέρος από τις απώλειες που θα έχουν με τον μηδενισμό της αξίας της αδείας των οχημάτων τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που οι μεταφορείς εντάσσονται σε αναπτυξιακό νόμο.

Εξερχόμενος από τη συνάντηση αυτή ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας κ. Γιώργος Τζωρτζάτος, εμφανίστηκε για πρώτη φορά χαμογελαστός, έκανε λόγο για άριστο κλίμα και καλές προθέσεις, σημείωσε ότι οι ουσιαστικές συζητήσεις είναι ολιγόλεπτες και άφησε να εννοηθεί ότι διαπιστώθηκε ταύτιση απόψεων σε ότι αφορά τις ρυθμίσεις για τον αναπτυξιακό νόμο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: