Ορατός είναι ο κίνδυνος να παραμείνει εκτός της παγκόσμιας αγοράς κρουαζιέρας η χώρα μας, λόγω της καθυστέρησης άρσης του καμποτάζ για τα κρουαζιερόπλοια με μη κοινοτική σημαία.
Η περίοδος έως το 2012, όπως επισημαίνεται σε δημοσίευμα της εφημερίδας "Καθημερινή", θεωρείται χαμένη, λόγω της αδικαιολόγητης καθυστέρησης εφαρμογής του νόμου, δεδομένου ότι οι μεγάλες εταιρείες προγραμματίζουν τα δρομολόγιά τους δύο χρόνια προτού τα εκτελέσουν.
Ωστόσο, και για το 2013 δεν φαίνεται να διαφοροποιείται η κατάσταση, με τη διεθνή αγορά κρουαζιέρας να αντιμετωπίζει αδιάφορα το περιεχόμενο του νόμου περί άρσης του καμποτάζ στην κρουαζιέρα.
Αυτό κατέστη εμφανές και στο συνέδριο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Κρουαζιέρας, που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, όπου η νομοθετική πρωτοβουλία της ελληνικής πλευράς δεν αναφέρθηκε ούτε καν ως γεγονός.
Με δηλώσεις του στην εφημερίδα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ταξιδιωτικού οργανισμού Navigator, που αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα και στην Κύπρο τη Royal Caribbean, και μέλος του συνδέσμου ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων, Ανδρέας Στυλιανόπουλος, επισημαίνει ότι θα πρέπει να βελτιωθεί το καθεστώς που επιχειρεί να επιβάλει νέους κανόνες στο επιχειρηματικό τοπίο της κρουαζιέρας στη χώρα μας, αντιμετωπίζοντας επί ίσοις όρους τα κρουαζιερόπλοια με ελληνική και ξένη σημαία.
Μάλιστα, σημείωσε ότι μέσα στο 2009, χρονιά κρίσης για τον παγκόσμιο τουρισμό, περισσότερα από 4,9 εκατομμύρια Ευρωπαίοι πραγματοποίησαν κρουαζιέρες, με αποτέλεσμα να σημειωθεί αύξηση κατά 12,1% σε σχέση με το 2008.
Αναφέρθηκε τέλος στα έσοδα των 34 δισεκατομμυρίων ευρώ που προσφέρει η κρουαζιέρα στην ευρωπαϊκή οικονομία, επισημαίνοντας πως τα οφέλη της Ελλάδας εκτιμώνται στα 600 εκατομμύρια ευρώ.
Σάββατο 23 Οκτωβρίου 2010
Το καμποτάζ αφήνει εκτός κρουαζιέρας την Ελλάδα
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου