Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2010

ΟΛΠ: Οι μεγάλες επενδύσεις και τα κινεζικά "σύννεφα"



Σε μήλον της έριδος εγχώριων και... κινεζικών συμφερόντων τείνει να εξελιχθεί ο χώρος του σταθμού υποδοχής οχημάτων (Car Terminal) του ΟΛΠ. Aν και τα σχέδια του Οργανισμού δεν προβλέπουν... παραχώρηση του, το πλάνο για την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό του έχει κεντρίσει την προσοχή των φορέων στο λιμάνι.

Ο ΟΛΠ έχει στα σκαριά ένα ευρύ επενδυτικό πρόγραμμα, με στόχο έως το 2014 να έχει αλλάξει την φυσιογνωμία του Πειραιά, ωστόσο οι κινήσεις και αποφάσεις του για τον Προβλήτα Ι και το Car Terminal συγκεντρώνουν τα βλέμματα όλων όσοι «μοιράζονται» το λιμάνι.

Ενδεικτικό του ενδιαφέροντος αλλά και μιας περιρρέουσας ανησυχίας για την επόμενη μέρα της μεγάλης έκτασης του ΟΛΠ στον Πειραιά είναι το γεγονός ότι ο Οργανισμός κλήθηκε να δώσει διαβεβαιώσεις στη Διεθνή Ναυτική Ένωση (ΔΝΕ) ότι θα προχωρήσει επακριβώς στην υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος που αφορά στην ανάπτυξη του car terminal.

Μάλιστα οι εκπρόσωποι της ΔΝΕ δεν δίστασαν να διαμηνύσουν ότι περιμένουν έργα εντός του επόμενου τριμήνου.

Στην πρόσφατη συνάντηση που είχε ο ΟΛΠ με την ΔΝΕ, η διοίκηση Ανωμερίτη διαβεβαίωσε πως δεν πρόκειται να περιοριστούν οι χώροι του σταθμού υποδοχής οχημάτων υπέρ του προβλήτα Ι ή υπέρ της ναυπηγοεπισκευής.

Η ανησυχία για το car terminal πυροδοτήθηκε από τις πληροφορίες ότι ο ΟΛΠ προσπαθεί να επεκτείνει τον προβλήτα Ι που τελεί υπό τη διαχείρισή του κατά περίπου 70 στρέμματα «κόβοντας» κομμάτι από το Car Terminal. Πληροφορίες ή κινήσεις που «έπιασαν» και τα ραντάρ της Cosco, προκαλώντας την δυσφορία των Κινέζων, που θεωρούν ότι τα όρια των τέρμιναλ είναι σαφή και οριζόμενα απολύτως από την σύμβαση που έχει υπογράψει με τον ΟΛΠ και το ελληνικό δημόσιο και ότι κάθε μεταβολή τους επηρεάζει άμεσα την επένδυση της Cosco.

Σήμερα, το Car Terminal του ΟΛΠ αποτελείται από τρεις σταθμούς διαχείρισης αυτοκινήτων (ο τελευταίος αναπτύχθηκε το 2005). Με το μήκος των προβλητών στα 1.400 μ. και 5 θέσεις εξυπηρέτησης πλοίων, η δυναμικότητα αποθήκευσης είναι 12.000 αυτοκίνητα σε μια συνολική έκταση 180 στρεμμάτων, ενώ μπορούν να διακινηθούν 670.000 κινήσεις ετησίως.

Στόχος της διοίκησης είναι η αναμόρφωση και ο εκσυγχρονισμός του, με την έκταση στην περιοχή Ικονίου σχεδόν να διπλασιάζεται.

Από τους χώρους του αποχώρησαν οι πετρελαϊκές εγκαταστάσεις και οι γερανοί, όπως και τα Ro Ro πλην αυτού που έχει σχέση με τα νησιά και θα φύγει εντός του τρέχοντος μηνός, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις. Παράλληλα, αποκαθηλώνονται τα παλαιά κτίρια και εγκαταστάσεις και δημιουργούνται νέες πύλες, και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΟΛΠ το νέο car- terminal εντός διμήνου θα παραδοθεί ως έργο.

Η νέα εποχή για το Car Terminal αναμένεται από το επόμενο έτος, όπως προέκυψε και από την απόφαση του ΟΛΠ να διατηρήσει σταθερά τα τιμολόγια του μέχρι 31.12.2010, «οπότε και θα αυξηθούν μεσοσταθμικά κατά 5,7% λόγω παροχής και νέων υπηρεσιών», όπως ανακοινώθηκε σχετικά.

Οι προοπτικές του σταθμού αυτοκινήτων του ΟΛΠ είναι ιδιαίτερα θετικές, αφού παρά την κρίση και την μείωση των πωλήσεων ΙΧ, άρα και των εισαγωγών, στο πρώτο εξάμηνο η δραστηριότητά του παρουσίασε αύξηση 41,6% σε σχέση με πέρυσι, κυρίως λόγω της in transit μεταφοράς οχημάτων προς άλλες χώρες (+163%). Τα έσοδα του car terminal ανήλθαν σε 6,37 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης έναντι 4,50 εκατ. πέρυσι.


Προβλήτας Ι

ΟΣταθμός Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ (Προβλήτας Ι) θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία μέχρι το τέλος του μήνα. Σύμφωνα με την διοίκηση, το σύνολο των παραμέτρων του έργου (γερανογέφυρες, λογισμικό, χώροι αποθηκευτικοί, συνεργεία, πύλες κλπ.) «θα καταστήσουν τον Προβλήτα Ι το πιο σύγχρονο εμπορευματικό σταθμό της Μεσογείου, στον οποίο το σύνολο των υποδομών και μηχανημάτων θα είναι ολοκαίνουρια και το προσωπικό του από τα πλέον έμπειρα και εκπαιδευμένα στελέχη υπηρεσιών λιμένος».

Την ίδια στιγμή όμως, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος κάνει λόγο για συνεχή υπονόμευση του ΟΛΠ και της ανάπτυξης του, «φωτογραφίζοντας» την Cosco.

Σε κάθε περίπτωση, οι «παίκτες» στο λιμάνι του Πειραιά είναι δύο, και έστω και αν σε πολλούς τομείς ΟΛΠ και Cosco συνεργάζονται ή προτίθενται να συνεργαστούν, στο διαμετακομιστικό εμπόριο και στους... Προβλήτες παραμένουν ανταγωνιστές.

Δεν υπάρχουν σχόλια: