Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2010

Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις



Τη συνέχιση των κινητοποιήσεών τους αποφάσισαν σε ποσοστό 60 - 40 την Παρασκευή (24/09) οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης, κατά τη διάρκεια της επεισοδιακής πανελλαδικής γενικής συνέλευσλής τους. Λίγο νωρίτερα, ο υπουργός Μεταφορών, Δημήτρης Ρέππας, με επιστολή του, δεσμεύτηκε για την ικανοποίηση ορισμένων αιτημάτων τους, ωστόσο, από ό,τι φάνηκε εκ του αποτελέσματος, δεν έπεισε.

«Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση θα διακοπεί η τροφοδοσία των νησιών», δήλωσε στον ΣΚΑΪ ο αντιπρόεδρος Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης, προσθέτοντας ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα παρατηρείται αυτή τη στιγμή στη Κρήτη σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές.

Όπως επεσήµανε ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μαν.Οθωνας, για το υπουργείο αποτελεί κόκκινη γραµµή η συνέχιση των κινητοποιήσεων των µεταφορέων πέραν της Παρασκευής, οπότε θα ολοκληρωθούν οι συνεδριάσεις των Οµοσπονδιών τους.

«Έχουµε όλοι επίγνωση ότι από χθες ο νόµος για τις µεταφορές είναι νόµος του κράτους», τόνισε, αποκλείοντας το ενδεχόµενο η αστυνοµία να επιτρέψει τη συνέχιση των µπλόκων στους δρόµους.

Από την πλευρά τους, οι μεταφορείς ζητούν να υπάρξει έγγραφη διαβεβαίωση της κυβέρνησης για τα συμφωνηθέντα που αφορούν το ασφαλιστικό, το φορολογικό και την ένταξή τους στον αναπτυξιακό νόμο, προκειμένου να σταματήσουν τις κινητοποιήσεις.

Εν τω μεταξύ, στη Θεσσαλονίκη, ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας με έγγραφό του προς τη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση, ζητά να συλλαμβάνονται και να οδηγούνται στη αυτόφωρο όσοι αυτοκινητιστές επιχειρήσουν να κλείσουν τον δρόμο ή παρακωλύουν τη συγκοινωνία.

Επιστολή - δέσμευση Ρέππα προς μεταφορείς

Επιστολή προς τους εκπροσώπους των επαγγελματιών οδικών μεταφορών, στην οποία επαναλαμβάνονται οι τελικές θέσεις της κυβέρνησης, απέστειλε την Παρασκευή (24/09) ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δ. Ρέππας, σταθερός στην άποψή του για σύνεση και ψυχραιμία.

Συγκεκριμένα, στην επιστολή γίνεται αναφορά στα φορολογικά και συνταξιοδοτικά-ασφαλιστικά θέματα καθώς και στην ένταξη των μεταφορέων στον αναπτυξιακό νόμο και την ενίσχυσή τους με άλλα χρηματοοικονομικά μέσα.

Ολόκληρη η επιστολή έχει ως εξής:

«Η κυβέρνηση συνεπής στις πολιτικές της δεσμεύσεις, επανέρχεται στο ειδικότερο θέμα που αφορά στη στήριξη των επαγγελματιών εμπορευματικών μεταφορών, ενόψει εφαρμογής του νέου νόμου. Τα σχετικά θέματα τέθηκαν στο πλαίσιο του διαλόγου τον περασμένο Αύγουστο.

Σε συνέχεια αυτού του διαλόγου, αλλά και των ανακοινώσεων της Κυβέρνησης τόσο κατά τη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής στις 14/9/2010 όσο και κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής που ακολούθησε, επαναλαμβάνουμε πιο αναλυτικά τις τελικές μας θέσεις:

Α. Όσον αφορά στα φορολογικά θέματα:

1. Σταδιακά καταργείται ο φόρος υπεραξίας κατά τη μεταβίβαση των αδειών στο χρονικό διάστημα που προβλέπει ο νόμος και μηδενίζεται την 1/1/2013.

2. Δίνεται δυνατότητα στους κατόχους αδειών Φ.Δ.Χ. να αποσβέσουν την αξία της άδειας τους αφαιρώντας την από τα ακαθάριστα έσοδα, κάθε έτος για περίοδο από 3 έως και 7 χρόνια και με τρόπο που επιλέγουν οι ίδιοι.

3. Εάν σε κάποιο έτος οι μεταφορείς δεν έχουν φορολογητέα κέρδη επιτρέπεται να μεταφέρουν το δικαίωμα της απόσβεσης στα επόμενα χρόνια (μέχρι τα 7).

4. Στην περίπτωση που μέσα σε αυτό το διάστημα μεταβιβασθεί η άδεια, τότε το υπόλοιπο της απόσβεσης μπορεί να μεταβιβασθεί προς όφελος των νέων ιδιοκτητών.

5. Σε περίπτωση σύνταξης δίνεται το δικαίωμα να κάνουν χρήση του υπολειπόμενου ποσού της αξίας της άδειας για απόσβεση.

6. Ειδικά για τους μικρούς νομαρχιακούς μεταφορείς προβλέπεται προσαύξηση των ποσών απόσβεσης της άδειας κατά 50%.

Η νομοθετική πρωτοβουλία αυτή αντισταθμίζει σε ικανοποιητικό βαθμό την μείωση της άυλης αξίας των αδειών και θα συμπεριληφθεί σε επικείμενη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Οικονομικών.

Β. Όσον αφορά στα συνταξιοδοτικά - ασφαλιστικά:

1. Οι ασφαλισμένοι στο πρώην ΤΣΑ πριν το 1993, που συνταξιοδοτούνται από 1/1/2011 και εφεξής από τον ΟΑΕΕ για τον υπολογισμό της σύνταξης εντάσσονται από την ΠΟ3 κατηγορία στην ΠΟ5 για τα χρόνια που έχουν συμπληρώσει στο ΤΣΑ μέχρι 31/12/2006.

2. Η ένταξη στην κατηγορία αυτή γίνεται μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου και καταβολή πρόσθετης εισφοράς 250 € για κάθε έτος ασφάλισης που έχει συμπληρωθεί στο ΤΣΑ μέχρι 31/12/2006.

3. Για τα έτη από 1/1/2001 και εφεξής η σύνταξη υπολογίζεται με βάση τις κατηγορίες στις οποίες έχουν ενταχθεί οι παραπάνω ασφαλισμένοι (ΠΟ4 και ΠΟ6).

4. Η καταβαλλόμενη σύνταξη και στις δύο περιπτώσεις ανέρχεται στο 2% για κάθε έτος ασφάλισης για όσους θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι 31/12/2014.

5. Με τη ρύθμιση αυτή οι δικαιούχοι με 35 χρόνια ασφάλισης θα λάβουν σε ετήσια βάση αύξηση ύψους 2350 €. Οι έχοντες περισσότερα χρόνια ασφάλισης θα λάβουν ακόμα μεγαλύτερο ποσό.

Οι ρυθμίσεις αυτές θα περιληφθούν σε νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων εντός του έτους.

Γ. Όσον αφορά στην ένταξη στον αναπτυξιακό νόμο και την ενίσχυση με άλλα χρηματοοικονομικά μέσα:

1. Στο σχέδιο του νέου αναπτυξιακού νόμου θα προβλέπεται για πρώτη φορά η υπαγωγή σε αυτόν επενδυτικών σχεδίων στον τομέα των μεταφορών, όπως άλλωστε αναφέρεται και στο σχετικό άρθρο του νέου νόμου για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές .

2. Επιπλέον παρέχεται η δυνατότητα ενίσχυσης για επενδυτικά σχέδια στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών από εξειδικευμένα προγράμματα του ΕΣΠΑ.

Οι σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις περιλαμβάνονται στον νέο αναπτυξιακό νόμο που καταθέτει άμεσα το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας καθώς επίσης και τις κανονιστικές αποφάσεις για εξειδίκευση των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων.

Όπως είναι φανερό, με τα παραπάνω, η Κυβέρνηση ανταποκρίνεται πλήρως στις δεσμεύσεις που ανέλαβε».

Η επιστολή έχει ως αποδέκτες την Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος Διεθνών Μεταφορών (Ο.Φ.Α.Ε.), την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Φορτηγών Δ.Χ. του Ν.Δ.531/70 (Π.Ο.Ι.Φ.), την Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Μικρών Φορτηγών Αυτοκινήτων (Π.Ο.Ε.ΜΙ.Φ.Α.), το Σωματείο Επαγγελματιών Αυτοκινητιστών Ιδιοκτητών Μεταφοράς Υγρών Καυσίμων Μακεδονίας - Θράκης "Ο Φίλιππος", την Πανελλαδική Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Βυτιοφόρων Αυτοκινήτων Δ.Χ. Μεταφοράς Υγρών Καυσίμων και Ασφάλτου, την ΠΣΧΕΜ, την Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Αυτοκινητιστών Φορτηγών Αυτοκινήτων Δ.Χ., το Σωματείο Ιδιοκτητών Γερανοφόρων Οχημάτων (Σ.Ι.Γ.Ο.), το Συνδικάτο Χερσαίων και Εμπορευματικών Μεταφορών Θεσσαλίας, Κεντρικής Ελλάδος και Δυτικής Μακεδονίας, την Ομοσπονδία Φ.Δ.Χ. Β. Ελλάδος και τα Σωματεία Φ.Δ.Χ. αυτοκινήτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: