Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου 2010

Κατά παραγγελία δρομολόγια ταξί και λεωφορείων στην Καστοριά



Κατά παραγγελία δρομολόγια θα κάνουν από τις αρχές Οκτωβρίου ταξί και λεωφορεία στην Καστοριά προκειμένου να εξυπηρετούν όσους θέλουν να μετακινηθούν στην πόλη. Το μόνο που θα πρέπει να κάνει κανείς είναι να τηλεφωνήσει νωρίτερα για να δηλώσει το δρομολόγιο που επιθυμεί, την ώρα εκτέλεσής του και τα σημεία επιβίβασης και αποβίβασης. Όλα τα τηλεφωνήματα θα καταλήγουν σε ένα κέντρο επικοινωνιών, από το οποίο στη συνέχεια θα καταρτίζεται πίνακας δρομολογίων με ταξί (οι επιβάτες θα μπορούν να μετακινηθούν όπως με ένα ταξί αλλά με χαμηλότερο κόστος γιατί θα είναι μέρος ενός δρομολογίου που θα παραλάβει και μεταφέρει και άλλους επιβάτες) και λεωφορεία.

Οι υπηρεσίες που θα εγκαινιαστούν σύντομα στην πόλη θα συνδυάζουν τα οφέλη τόσο του ταξί (ευελιξία μετακίνησης από πόρτα σε πόρτα) όσο και του αστικού λεωφορείου (φθηνό εισιτήριο λόγω επιβατικού όγκου).Έτσι θα συνδυάζονται διαδρομές και ώρες ανάλογα με τις ανάγκες των επιβατών, προσφέροντας χαμηλότερο κόστος μετακίνησης για τους πολίτες αλλά και οικονομία σε καύσιμα και ενέργεια.


Όλα τα παραπάνω προβλέπονται από πιλοτική εφαρμογή του ευρωπαϊκού προγράμματος Flipper (Flexible Transport Services and ICT platform for Eco-Mobility in urban and rural European areas) στο οποίο συμμετέχουν το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, ο Δήμος Καστοριάς καθώς και φορείς από την Ιταλία, την Αυστρία, την Αγγλία, την Ισπανία, την Πορτογαλία και την Ιρλανδία.

«Το πρόγραμμα διέπεται από τη φιλοσοφία της αντιμετώπισης του ενεργειακού προβλήματος καθώς η εφαρμογή θα έχει οικονομικά οφέλη για τον δημότη, θα διευκολύνει την κυκλοφορία των οχημάτων στην πόλη και θα βελτιώσει τις περιβαλλοντικές συνθήκες στην περιοχή» τονίζει ο δήμαρχος Καστοριάς Γιάννης Τσαμίσης.

«Από το 2008 που ξεκίνησε το πρόγραμμα Flipper πραγματοποιήθηκαν μελέτες και έρευνες ερωτηματολογίου ώστε να διαπιστωθούν τα ιδιαίτερα συγκοινωνιακά χαρακτηριστικά της Καστοριάς» αναφέρει από την πλευρά του ο συγκοινωνιολόγος, ειδικός ερευνητής του ΑΠΘ αλλά και δημοτικός σύμβουλος Καστοριάς, Γιώργος Σπανός. Παράλληλα τονίζει ότι παρόμοιες εφαρμογές συναντώνται ευρύτατα στον ευρωπαϊκό χώρο και επισημαίνει ότι υπάρχουν οι δυνατότητες αντίστοιχου πιλοτικού προγράμματος και στο Δήμο Λαγκαδά για τον οποίο επίσης πραγματοποιήθηκε έρευνα ερωτηματολογίου. «Από τις αρχές του χρόνου η περιοχή του Λαγκαδά αναμένεται να ενταχθεί στα δρομολόγια του ΟΑΣΘ, ωστόσο η εμπειρία του προγράμματος Flipper μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στην προκειμένη περίπτωση λόγω των συγκοινωνιακών χαρακτηριστικών του δήμου (μεγάλες αποστάσεις και ανεπαρκής συγκοινωνιακή κάλυψη)» προσθέτει.

Τα κατά παραγγελία δρομολόγια στην Καστοριά θα ξεκινήσουν σε λίγες μέρες και θα διαρκέσουν για έξι περίπου μήνες ενώ από τα αποτελέσματα εφαρμογής του προγράμματος θα κριθεί η συνέχισή του. Τις λεπτομέρειες συζήτησαν άλλωστε πριν λίγες μέρες ο κ. Τσαμίσης, εκπρόσωποι του ΑΠΘ, του Συνεταιρισμού Ταξί Καστοριάς και του ΚΤΕΑΛ Καστοριάς. «Αν διαπιστωθεί ότι η εφαρμογή είναι βιώσιμη και οικονομικά για τον φορέα που την υλοποιεί τότε δεν υπάρχει κανένας περιορισμός στη συνέχισή της» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σπανός.

Δεν υπάρχουν σχόλια: