Πατάει γκάζι" στις μεταρρυθμίσεις το υπουργείο Μεταφορών! Το νομοσχέδιο για τη σύσταση του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας και το νέο καθεστώς λειτουργίας των ΚΤΕΟ προωθεί στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής την Τετάρτη (08/09) το υπουργείο Μεταφορών.
Την Τρίτη (07/09) θα συζητηθεί και το σχέδιο νόμου για την απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών.
Οδική ασφάλεια
Το σχέδιο νόμου για τα ΚΤΕΟ και την Οδική ασφάλεια εισάγει κανόνες ώστε να περνούν από τεχνικό έλεγχο όλα τα κυκλοφορούντα οχήματα, χωρίς εξαιρέσεις. Ταυτόχρονα, συνδέει την ασφάλιση του οχήματος με την κατοχή Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου, καθώς στο μέλλον τα οχήματα που δε θα διαθέτουν έγκυρο Δελτίο δε θα μπορούν να ασφαλιστούν.
Επίσης, καθιερώνεται κάρτα ελέγχου θορύβου για τα δίκυκλα και τα τρίτροχα, ενώ εξορθολογίζεται η κλίμακα των προστίμων που θα επιβάλλεται στα οχήματα τα οποία εντοπίζονται χωρίς δελτίο. Το νομοσχέδιο θεσπίζει και κανόνες για τη διαπίστευση των δημόσιων ΚΤΕΟ τα οποία θα πρέπει να έχουν προσαρμοστεί έως τον Απρίλιο του 2012, αλλιώς θα σταματήσουν να λειτουργούν. Σημειώνεται, ότι η διαπίστευση των δημόσιων ΚΤΕΟ αποτελούσε βασικό επιχείρημα των ιδιωτικών επιχειρήσεων του κλάδου.
Με το σχέδιο νόμου συστήνεται το Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας (ΕΣΟΑ) για το συντονισμό των δράσεων και την εισήγηση στη Διυπουργική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας νομοθετικών πρωτοβουλιών, στο οποίοι θα συμμετέχουν εκπρόσωποι κοινωνικών και επιστημονικών φορέων, όπως το ΤΕΕ, ο ΣΕΣ, η ΚΕΔΚΕ, το ίδρυμα «Πάνος Μυλωνάς».
Πρατήρια
Μέσα στο νομοσχέδιο υπάρχει και πρόβλεψη για τη διαδικασία ίδρυσης συνεργείων ή πρατηρίων αερίων καυσίμων, που κερδίζουν όλο και μεγαλύτερο έδαφος. Για τη λειτουργία των πρατηρίων ορίζεται γενικός περιορισμός της απόστασης των πρατηρίων υγρών καυσίμων μεταξύ τους στα 50 μέτρα, ενώ σε ίδια απόσταση ορίζεται και ο περιορισμός της λειτουργίας πρατηρίων από χώρους συνάθροισης του κοινού άνω των 50 ατόμων. Επίσης, τα πρατήρια που λειτουργούν σήμερα σε ισόγεια κτιρίων θα πρέπει να απομακρυνθούν εντός 12ετίας.
Απελευθέρωση μεταφορών
Την Τρίτη θα συζητηθεί στη Βουλή το σχέδιο νόμου για την απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, που προκάλεσε τις κινητοποιήσεις διαρκείας των αυτοκινητιστών τον Ιούλιο.
Το νέο θεσμικό πλαίσιο προβλέπει σταδιακή απελευθέρωση της αγοράς σε διάστημα τριών ετών με κλιμακούμενη μείωση του κόστους απόκτησης της άδειας από όσους θέλουν να μπουν στο επάγγελμα. Μέχρι σήμερα ο αριθμός των αδειών ήταν συγκεκριμένος και για να γίνει κάποιος μεταφορέας έπρεπε να αγοράσει την άδεια από κάποιον άλλο μεταφορέα. Τώρα, θεσπίζεται ένα κόστος που είναι υψηλό στην αρχή και φτάνει να μηδενιστεί το καλοκαίρι του 2013 –με εξαίρεση τα διοικητικά τέλη- , ώστε να υπάρχει μεταβατική περίοδος για τους αυτοκινητιστές.
Μέχρι το τέλος του 2010 για την απόκτηση άδειας μεταφορέα θα καταβάλλεται εισφορά ύψους 71,5 χιλ. ευρώ για την ανώτερη κατηγορία φορτηγού και 102 χιλ. ευρώ για τη μεγαλύτερη κατηγορία βυτιοφόρου.
Η σύσταση εταιρειών γίνεται ως εξής:
- Με εισφορά της κυριότητας Φορτηγού Δημοσίας Χρήσης (ΦΔΧ). Όπου στην περίπτωση αυτή μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας θα αποτελεί η άυλη υπεραξία των εισφερόμενων αδειών ή τυχόν καταβολή σε χρήμα.
- Με μίσθωση των ΦΔΧ και καταβολή σε χρήμα του μετοχικού κεφαλαίου το οποίο δεν μπορεί να είναι μικρότερο από το ελάχιστο προβλεπόμενο για τις Α.Ε. ή τις Ε.Π.Ε.
Οι εταιρείες θα μπορούν να ενταχθούν στις διατάξεις του Αναπτυξιακού Νόμου για τη δημιουργία ή τον εκσυγχρονισμό τους.
Σάββατο 4 Σεπτεμβρίου 2010
Τι αλλάζει σε ΚΤΕΟ πρατήρια και μεταφορές
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου