Στο συρτάρι μπαίνει το σχέδιο να υπάρξει ειδική ρύθμιση για την απόσυρση αυτοκινήτων με τη χορήγηση κινήτρων, λόγω της υστέρησης εσόδων από το τέλος ταξινόμησης αυτοκινήτων.
Από τον περασμένο Οκτώβριο, ωστόσο, το υπουργείο Οικονομικών έχει δεχτεί πλήθος εισηγήσεων από φορείς της αγοράς αυτοκινήτου για τη θέσπιση κινήτρων που θα οδηγήσουν στην ανανέωση του στόλου των Ι.Χ, θα δώσουν διέξοδο στην κρίση που αντιμετωπίζουν οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων και θα τονώσουν τα δημόσιο έσοδα.
Λόγω του υψηλού δημοσιονομικού κόστους, το υπουργείο Οικονομικών δεν μπορεί να εφαρμόσει στο άμεσο μέλλον πρόταση για την παροχή κινήτρων απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων με παράλληλη αγορά νέων Ι.Χ με τη μορφή της μείωσης των τελών ταξινόμησης.
Η υστέρηση εσόδων από το τέλος ταξινόμησης αυτοκινήτων απασχολεί την κυβέρνηση, με τα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών να επισημαίνουν ότι ουδέποτε τέθηκε επισήμως προς εξέταση το συγκεκριμένο μέτρο για το οποίο η Ελλάδα θα έπρεπε να λάβει έγκριση και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
«Δεν μπορεί, επειδή π.χ. ένας φορέας ήρθε κι έκανε μια πρόταση στο Υπουργείο Οικονομικών, την άλλη μέρα να θεωρείται δεδομένο ότι αυτό θα είναι πολιτική της χώρας. Για παράδειγμα, λέω για την απόσυρση», ανέφερε ο πρωθυπουργός, Γιώργος Παπανδρέου, κατά τη συνέντευξη Τύπου στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, επισημαίνοντας πως η διαβούλευση είναι χρήσιμη για τη λήψη ορθών αποφάσεων.
Η επανειλημμένη αύξηση της φορολογίας στην αγορά και στη χρήση του αυτοκινήτου, σύμφωνα με το Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), βαθαίνει συνεχώς την κρίση στον κλάδο του αυτοκινήτου. Κατά τον περασμένο Αύγουστο, όπως διαπιστώνεται από τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Υποδομών, η κάμψη των ταξινομήσεων καινούργιων αυτοκινήτων έφθασε το -68,6%, ως προς την ανάλογη περίοδο του 2009 ή το -65,3%, ως προς το μέσο όρο των αντίστοιχων μηνών της περιόδου 2004-2009.
Η εκτεταμένη αύξηση της φορολογίας στα αυτοκίνητα από την άλλη πλευρά οδηγεί οριστικά σε σημαντικότατη υστέρηση στα δημοσιονομικά έσοδα, εξαιτίας της υψηλής «ελαστικότητας» της συγκεκριμένης αγοράς.
Σύμφωνα με το Σύνδεσμο, το κράτος εισέπραττε ετησίως στο παρελθόν πλέον του 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ από τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων. Στο σύνολο του 2009, λόγω της πτώσης της αγοράς κατά 17,5% ως προς το 2008, τα έσοδα του κράτους περιορίστηκαν σε περίπου 1 δισεκατομμύριο ευρώ.
Το 2010, που η αγορά οδηγείται σε κάμψη 50%, αλλά επίσης και σε ποιοτική πτώση των πωλήσεων, τα έσοδα του κράτους αναμένονται να περιοριστούν σε 640 εκατομμύρια ευρώ. Συνεπώς, η απώλεια σε σχέση με τους ήδη πολύ χαμηλούς στόχους που έχουν τεθεί στον προϋπολογισμό του 2010, ήτοι 980 εκατομμύρια ευρώ, θα είναι της τάξης των 350εκατομμυρίων ευρώ.
Ο ΣΕΑΑ εκτιμά ότι η πολιτεία πρέπει να λάβει επειγόντως πρωτοβουλίες, αξιοποιώντας επιτυχημένα παραδείγματα που εφαρμόστηκαν σε πολλά άλλα κράτη της ΕΕ. Με την κατάλληλη προσαρμογή της υπάρχουσας πολύ υψηλής φορολογίας θα πρέπει να επιτευχθούν ο περιορισμός της πτώσης της αγοράς αυτοκινήτου σε πιο «λογικά» επίπεδα (πχ. σε 20-25%) και η ανάκτηση των σχετιζόμενων δημοσιονομικών εσόδων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου