Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου 2010

Δ. Ρέππας: "Καμία απόλυση στον ΟΣΕ"



Για «καμία απόλυση στον ΟΣΕ», ο οποίος «παραμένει υπό τον απόλυτο έλεγχο του κράτους», δεσμεύτηκε σήμερα, από τη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας. Εξήγγειλε παράλληλα ότι η θυγατρική ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποκτά μετοχική σύνθεση και -με ανοιχτή διαγωνιστική διαδικασία- αναζητά ιδιώτη επενδυτή, με προοπτική συμμετοχής του και στο μάνατζμεντ (κάτι που δεν πρόκειται, πάντως, να γίνει μέσω Χρηματιστηρίου στην παρούσα φάση).

Ο κ.Ρέππας διαβεβαίωσε ότι οι τακτικές αποδοχές των εργαζόμενων στον όμιλο ΟΣΕ δεν πρόκειται να θιγούν, αλλά καταργείται ο κανονισμός των «δευτερευουσών απολαβών», πολλές από τις οποίες ήταν «προκλητικές». Υπενθύμισε ότι ο ΟΣΕ έχει συσσωρεύσει χρέη 10,7 δισ. ευρώ και ετησίως παράγει έλλειμμα 1,2 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 933 εκατ. αντιστοιχούν στον ΟΣΕ και τα 231 εκατ. στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Σημείωσε ότι στόχος είναι οι ζημίες του ομίλου -ο οποίος αποτελεί την πλέον ελλειμματική ΔΕΚΟ στην ΕΕ- να ισοσκελιστούν εντός του πρώτου τριμήνου 2011. Εξήγγειλε μετατάξεις για το 45% των εργαζομένων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το 35%-37% εκείνων του ΟΣΕ, καθώς από τους 6.319 εργαζομένους το 2009 και 8.334 το 2007, επιβάλλεται να διατηρηθούν περίπου 3.800 για τη λειτουργία του ομίλου (σ.σ. θα πρέπει να μεταταχτούν περίπου 1.600 εργαζόμενοι στον όμιλο ΟΣΕ και 750 από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ).

Πρόσθεσε ότι η ελληνική αγορά επιβατικών μεταφορών προβλέπεται να απελευθερωθεί το 2011, ενώ εκείνη των εμπορευματικών μεταφορών λειτουργεί ήδη ελεύθερα.

Γνωστοποίησε ακόμη ότι εισάγεται για πρώτη φορά ο θεσμός της κοινωνικής υπηρεσίας, με κρατική επιδότηση (έως 50 εκατ. ευρώ ετησίως για την περίοδο 2011-2013), με στόχο την εκτέλεση δρομολογίων, που δεν συμφέρουν οικονομικά, αλλά είναι απαραίτητο να διατηρηθούν.

Ίδρυση Σχολής ΟΣΕ

Δήλωσε ότι για τη ΓΑΙΑΟΣΕ προβλέπεται η δυνατότητα συνεργασίας και με ιδιώτες για την αξιοποίηση και ανάπτυξη της ακίνητης περιουσίας του Οργανισμού (π.χ, σταθμών), ενώ ανακοίνωσε την ίδρυση Σχολής ΟΣΕ.

Τα παραπάνω περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο για την εξυγίανση και αναδιάρθρωση του ΟΣΕ που εγκρίθηκε στη Θεσσαλονίκη από το υπουργικό συμβούλιο και θα αναρτηθεί προς δημόσια διαβούλευση στην ιστοσελίδα του υπουργείου από αύριο (βλέπε σχετική ανακοίνωση στην ιστοσελίδα του ΑΠΕ-ΜΠΕ).

Αναλυτικότερα, ο κ.Ρέππας σημείωσε ότι ενώ οι μέσες τακτικές ετήσιες αποδοχές στον ΟΣΕ ανέρχονται σε 33.000 ευρώ και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε 35.000 ευρώ/εργαζόμενο, οι δευτερεύουσες απολαβές και οι εισφορές ανεβάζουν αυτά τα ποσά σε 56.000 ευρώ και 66.000 ευρώ αντίστοιχα, ενώ ο σχετικός κανονισμός προβλέπει και ημέρα αργίας 28 ωρών!

Χρέος 1,5 εκατ. ευρώ ανά εργαζόμενο

Κατά τον υπουργό, το χρέος του οργανισμού ανά εργαζόμενο ανέρχεται σε 1,5 εκατ. ευρώ, ενώ το ετησίως παραγόμενο έλλειμμα είναι μεγαλύτερο από το 1 δισ. ευρώ, που διέθετε το δημόσιο για την πληρωμή του δώρου του Χριστουγέννων.

Ο ίδιος σημείωσε ότι, ενώ μεταξύ 2004 και 2009 ο αριθμός των εργαζομένων μειώθηκε κατά 24%, το μισθολογικό κόστος αυξήθηκε κατά 16,5%, σε έναν οργανισμό που αποδεδειγμένα διέρχεται παρατεταμένη κρίση.

Επεσήμανε ακόμη ότι, στην περίοδο 2003-2009, το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΣΕ καλύφθηκε κατά 55% από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και κατά 45% από τον ίδιο τον ΟΣΕ, κάτι που ανάγκασε τον Οργανισμό να χρηματοδοτεί την εκτέλεση των έργων υποδομής με δανεισμό - με συχνά επαχθείς όρους- στον οποίο σήμερα είναι αδύνατον να ανταποκριθεί.

Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σημείωσε ότι «ευθύς ώς τεθεί σε εφαρμογή το πρόγραμμα εξυγίανσης στους επόμενους μήνες, η εταιρία θα αποκτήσει μετοχική σύνθεση και θα είμαστε έτοιμοι να απευθυνθούμε στην αγορά μέσω ανοιχτών διαγωνιστικών διαδικασιών». Πάντως, πρόσθεσε, «θα ήταν πολύ πρόωρο να μιλήσουμε για ένταξη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο Χρηματιστήριο».

Επεσήμανε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ χρωστά 539 εκατ. ευρώ στον ΟΣΕ στην τριετία (τα οποία όμως θα ρυθμιστούν) κι ότι ενώ προσφέρει τεράστιες εκπτώσεις 80%-85% για τη μεταφορά εμπορευμάτων, έχει μερίδιο μόλις 1,2% στην αγορά και σχεδόν όλα τα δρομολόγια είναι ζημιογόνα.

Ο κ.Ρέππας σημείωσε ότι για την εξυγίανση της εταιρίας, η οποία «δεν μπορεί να επιδοτείται από το κράτος», θα αναδιαρθρωθεί η τιμολογιακή πολιτική και θα καταβληθεί προσπάθεια για να παταχθεί η "εισιτηριοδιαφυγή" και να εξορθολογιστούν οι ατέλειες (σήμερα 64.000 πολίτες δεν πληρώνουν εισιτήριο).

Δεν υπάρχουν σχόλια: