Τρίτη 28 Σεπτεμβρίου 2010

Στις κάλπες το μέλλον των κινητοποιήσεων-Ελλείψεις στην αγορά



Η πορεία των κινητοποιήσεων των οδηγών πρόκειται να κριθεί μετά από ψηφοφορία των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης το απόγευμα, τη στιγμή που το κλίμα στην αγορά επιδεινώνεται διαρκώς από τη συνεχιζόμενη απεργία.

Οι ελλείψεις προϊόντων στην αγορά είναι πλέον εμφανείς και η δημόσια υγεία μπαίνει σε κίνδυνο σε πολλές περιοχές της χώρας, όπου δεν υπάρχει αποχετευτικό δίκτυο.

Μάλιστα, ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), Βασίλης Κορκίδης, τόνισε ότι τα προβλήματα πολλαπλασιάζονται, καθώς στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης παραμένουν καθηλωμένα περισσότερα από 10 χιλιόμετρα κοντέινερ και πλέον δεν υπάρχει άλλος χώρος για να ξεφορτώσουν τα πλοία.

«Αυτό μας βάζει σε άλλες περιπέτειες, μας αναγκάζει να πάμε σε άλλα λιμάνια της περιοχής και να ξεφορτώσουμε εκεί, ανεβάζοντας το κόστος της μεταφοράς», σημείωσε, μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Σοβαρό πρόβλημα ανεφοδιασμού, όπως επισήμανε, αντιμετωπίζουν τα ελληνικά νησιά και κυρίως των Κυκλάδων, όπου οι ελλείψεις σε βασικά προϊόντα είναι σημαντικές. Αντίστοιχα προβλήματα εντοπίζονται και στην Κρήτη, όπου μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες αντιμετωπίζουν έλλειψη αγαθών για την εξυπηρέτηση των τουριστών.

«Η αγορά εφοδιάζεται με το σταγονόμετρο», σημείωσε ο Βασίλης Κορκίδης, κάνοντας παράλληλα λόγο για «ορατό κίνδυνο κερδοσκοπικών φαινομένων», εξαιτίας των συνεχιζόμενων κινητοποιήσεων, και συνιστώντας «ψυχραιμία προς όλες τις πλευρές».

Η κατάσταση είναι βελτιωμένη στις αλυσίδες των μεγάλων σούπερ μάρκετ, καθώς τα μεγάλα καταστήματα διαθέτουν δικό τους στόλο φορτηγών και αποθήκες, οπότε και ο εφοδιασμός τους πραγματοποιείται ομαλά, χωρίς να παρατηρούνται ελλείψεις.

Ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), Αντώνιος Ζαΐρης, τόνισε ότι «η κατάσταση στην αγορά τείνει να εξελιχθεί εκτός ελέγχου, εξαιτίας της μεσοσταθμικής μείωσης των πωλήσεων κατά 15% και αν προστεθεί και η πτώση των πωλήσεων κατά 15%, εξαιτίας της κρίσης, τότε μιλάμε για μια συνολική ζημιά της τάξης του 30%».

Σημείωσε ακόμη ότι οι επιχειρήσεις καταβάλλουν προσπάθειες να αντιστραφεί το κλίμα που έχει δημιουργήσει η κρίση και να ανέβει η ψυχολογία των καταναλωτών, προσκαλώντας τους να επισκεφθούν τα καταστήματα και προσφέροντας προϊόντα σε καλές τιμές.

Ωστόσο, όπως συμπλήρωσε, οι καταναλωτές βγαίνουν στην αγορά και αντικρίζουν μισοάδεια, ή άδεια ράφια. «Από την κινητοποίηση των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων ζημιώνονται οι πολίτες και όχι η κυβέρνηση», τόνισε ο Αντώνιος Ζαΐρης.

Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζουν και οι πολίτες πολλών περιοχών της Αττικής και γενικότερα της χώρας που δεν διαθέτουν αποχετευτικό δίκτυο. Στην Αττική το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στα Μεσόγεια, όπου πολλοί κάτοικοι, αφού δεν έχουν άλλον τρόπο να αδειάσουν τους βόθρους, τους αδειάζουν με αντλίες σε χωράφια και δρόμους.

Στις περιπτώσεις που κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό, το περιεχόμενο των φορτωμένων βόθρων ξεχύνεται ανεξέλεγκτα στους δρόμους. Σε πολλούς δήμους έχουν τεθεί σε επιφυλακή τα δημοτικά βυτιοφόρα, τα οποία βέβαια δεν επαρκούν.

«Ρωτήστε την κυβέρνηση για το πώς θα λυθούν τα προβλήματα και όχι εμάς», σημείωσε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Φορτηγών και Βυτιοφόρων, ΓιώργοςΤζωρτζάτος, τονίζοντας ότι «θα δούμε τι θα γίνει όταν θα ανοίξουν οι κάλπες, μετά τη σημερινή ψηφοφορία».

Δεν υπάρχουν σχόλια: