1.Την κατάργηση του κριτηρίου της παλαιότητας. Για όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα που θα έχουν ταξινομηθεί έως και την 31-12-2010 (και για τις μοτοσυκλέτες, ασχέτως ημερομηνίας ταξινόμησης) θεσπίζεται ενιαία κλίμακα υπολογισμού με βάση τον κυβισμό του κινητήρα τους.
2.Την υιοθέτηση του κριτηρίου του κυβισμού αλλά με πιο αναλογικό τρόπο. Δημιουργείται μια πιο δίκαιη και αναλογική κλίμακα τελών κυκλοφορίας με την προσθήκη νέων κλιμακίων κυβισμού, προκειμένου το σύστημα να γίνει πιο αποτελεσματικό και να ανταποκριθεί περισσότερο στις συνθήκες της αγοράς, έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια.
3.Την ενσωμάτωση του χωριστού ειδικού φόρου μεγάλου κυβισμού στα τέλη. Πρόκειται για τον ειδικό φόρο μεγάλου κυλινδρισμού κινητήρα για όλα τα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες άνω των 1.929 κ.εκ., που είχε προβλεφθεί με το ν. 3775/2009. Τα τέλη κυκλοφορίας 2011 συμπεριλαμβάνουν τον τυχόν ειδικό φόρο οχημάτων μεγάλου κυβισμού.
Έτσι, τα νέα τέλη κυκλοφορίας έτους 2011, σε σύγκριση και με τις συνολικές επιβαρύνσεις των οχημάτων για το 2010, διαμορφώνονται ως εξής:
ΔΕΙΤΕ ΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ
Κλιμάκιο κ.εκ. | Τέλη κυκλοφορίας 2011 (ευρώ) | Τέλη κυκλοφορίας και ειδικός φόρος 2010 (ευρώ) | Διαφορά 2011 έναντι 2010 (ευρώ) | |||
Από | έως | Από | έως | |||
Έως | 300 | 20 | 0 | 68 | 20 | -48 |
301 | 785 | 50 | 28 | 96 | 22 | -46 |
786 | 1071 | 110 | 94 | 187 | 16 | -77 |
1072 | 1357 | 120 | 94 | 187 | 26 | -67 |
1358 | 1548 | 220 | 184 | 352 | 36 | -132 |
1549 | 1738 | 240 | 184 | 352 | 56 | -112 |
1739 | 1928 | 270 | 184 | 352 | 86 | -82 |
1929 | 2357 | 600 | 578 | 821 | 22 | -221 |
2358 | 3000 | 800 | 712 | 1130 | 88 | -330 |
3001 | 4000 | 1000 | 912 | 1330 | 88 | -330 |
4001 | και άνω | 1200 | 1112 | 1530 | 88 | -330 |
ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΔΕΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ CO2 ανά χιλιόμετρο) | ΕΤΗΣΙΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ (σε ευρώ) |
0 - 100 | 0 |
101 - 120 | 0,80 |
121 - 140 | 1,00 |
141 - 160 | 1,50 |
161 - 180 | 2,00 |
181 - 200 | 2,25 |
201 - 250 | 2,50 |
Άνω των 251 | 3,00 |
Όσον αφορά στα υπόλοιπα οχήματα (φορτηγά ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης, λεωφορεία, κλπ), θα υπάρχει αύξηση κατά μέσο όρο 10% σε σχέση με το 2010. Σημειώνεται ότι τα εν λόγω τέλη δεν έχουν αυξηθεί από το 2009.
enimerwsi
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου