Παρασκευή 4 Ιουνίου 2010

Ναι στους ποδηλατόδρομους - Οχι στα έργα αυθαιρεσίσας!


Μετά από αλλεπάλληλες προσπάθειες να εισακουστούμε από τις Δημοτικές Αρχές, και πάντα με διαλλακτικό ύφος, στέλνουμε το συγκεκριμένο δελτίο τύπου, ώστε να δημοσιοποιηθεί το συγκεκριμένο ζήτημα καθώς και οι προθέσεις μας.

Η αντίθεσή μας στηρίζεται κυρίως σε τρεις λόγους. Πρώτον, στο ότι η Δημοτική Αρχή επέδειξε μειωμένο ζήλο στα ζητήματα της ενημέρωσης των κατοίκων σε επίπεδο σύλληψης της ιδέας, σχεδιασμού και υλοποίησης του συγκεκριμένου έργου, παρότι όφειλε να το πράξει τόσο βάσει του Νόμου αλλά και της αρχής του δημοκρατικού διαλόγου και διαβούλευσης. Δεύτερον, στην έλλειψη σχεδίων και μελετών (κυκλοφοριακές, περιβαλλοντολογικές, αναπτυξιακές) που θα έπρεπε να τεκμηριώνουν ότι το έργο θα είναι ωφέλιμο για το σύνολο των δημοτών, και ασφαλές ως προς τη χρήση του για όλους. Τρίτον, στην ανησυχία που δημιουργείται λόγο των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο Δήμος μας.

Ζητούμε ξεκάθαρο χρονοδιάγραμμα εργασιών, ώστε να γνωρίζει ο κάθε κάτοικος από πότε μέχρι πότε θα εκτελούνται τα έργα μπροστά από τα σπίτια και καταστήματά τους, καθώς και εξηγήσεις ως προς το γιατί οι κάτοικοι, για ένα τόσο σημαντικό έργο το οποίο θα αλλάξει δραστικά την καθημερινότητά τους, δεν έχουν ενημερωθεί.


Ζητούμε σχέδια - αποδείξεις όπου δείχνουν και καθιστούν ξεκάθαρο το πως θα λειτουργεί και θα χρησιμοποιείται ο δρόμος. Φοβούμεθα πως λόγω έλλειψης σχεδίων και μελετών το συγκεκριμένο έργο θα δυσκολέψει τις μετακινήσεις μας, και θα δημιουργήσει κυκλοφοριακό χάος, θόρυβο και συνεπώς μόλυνση στον μόνο πλέον δρόμο που λειτουργεί ομαλά στην περιοχή μας. Ανησυχούμε για το μέλλον του πράσινου (δένδρα, παρτέρια) της Μ. Γερουλάνου και της πόλης μας γενικότερα καθώς δεν είναι σαφές το τι μέλλει γενέσθαι. Φοβούμεθα πως το έργο θα αποβεί καταστροφικό για τις τοπικές επιχειρήσεις και θα καταστήσει την λειτουργία και τροφοδοσία τους τουλάχιστον δυσχερή. Φοβούμεθα πως θα θέσει σε κίνδυνο πεζούς, επιβάτες Ι.Χ. και αστικών μέσων μαζικής μεταφοράς, καθώς και τους ίδιους τους χρήστες του ποδηλατοδρόμου. Ενός ποδηλατοδρόμου όπου σύμφωνα με τοπικούς ποδηλάτες, δεν έχει να αποφέρει κάτι επί της ουσίας, εφόσον δεν τηρεί προϋποθέσεις διαδημοτικού συγκοινωνιακού ποδηλατικού δικτύου όπως θα έπρεπε αλλά κατασκευάζεται σε ακατάλληλο σημείο, κι εφόσον εμποδίζεται κάθετα η ροή του αρκετά συχνά από ιδιωτικά πάρκινγκ, ιδιωτικούς μικρούς δρόμους χωρίς ορατότητα εξόδου και βέβαια από στάσεις λεωφορείων έτσι ώστε να μην καθίσταται εύχρηστος και ασφαλής.

Τέλος ζητούμε έγγραφες διαβεβαιώσεις ότι κανένας κάτοικος δεν θα υποχρεωθεί, με τον οποιονδήποτε τρόπο, όπως π.χ. την αύξηση των δημοτικών τελών, να καλύψει μέρος των εξόδων του συγκεκριμένου έργου, καθώς και το ότι το έργο δεν θα παραμείνει ημιτελές σε περίπτωση που τα οικονομικά του Δήμου δεν επιτρέψουν την περαιτέρω χρηματοδότηση προς τον κατασκευαστή.

Θα συνεχίσουμε να αντιδρούμε όσο ο Δήμος θα προχωρά στην κατασκευή του συγκεκριμένου έργου, με τον ίδιο ήπιο τόνο και με το πνεύμα καλής θέλησης που έχουμε επιδείξει ως τώρα ,προσδοκώντας σε μία λύση κοινώς αποδεκτή για το κοινό καλό της Πόλης μας.

Τα αιτήματα όπως κατατέθηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο στις 26/5.

1) Μελέτες που καθιστούν την Μαρίνου Γερουλάνου ως τον πλέον κατάλληλο δρόμο για το συγκεκριμένο έργο, καθώς και τους απαραίτητους σχεδιασμούς όπου το αποδεικνύουν.

2) Μελέτες που καθιστούν τον συγκεκριμένο σχεδιασμό ως τον πλέον κατάλληλο και μελέτες εναλλακτικών σχεδιασμών που αποδεδειγμένα δεν είναι οι κατάλληλοι.

3) Κυκλοφοριακές μελέτες από αρμόδιο συγκοινωνιολόγο (Άρθρο 52 Κ.Ο.Κ.), προβλέψεις για επαρκείς θέσεις πάρκινγκ για τους δημότες, καθώς και μελέτες προς την ασφάλεια επιβίβασης / αποβίβασης επιβατών Ι.Χ. και συγκοινωνιών.

4) Αξιολογήσεις ως προς την ασφάλεια των χρηστών του ποδηλατοδρόμου (κάθετοι δρόμοι, ιδιωτικά πάρκινγκ κλπ) καθώς και το τι συνδέει ο συγκεκριμένος ποδηλατόδρομος.

5) Αξιολογήσεις ως προς την λειτουργία και τροφοδοσία των επαγγελματικών χώρων.

6) Περιβαλλοντολογικές μελέτες και βεβαίωση ότι τα δέντρα που θα κοπούν για το έργο θα φυτευθούν σε άλλη τοποθεσία, όπως ορίζεται από την Νομαρχία Αττικής.

7) Εξηγήσεις ως προς το γιατί το μεγαλύτερο ποσοστό των κατοίκων της Μαρίνου Γερουλάνου έχει μέχρι σήμερα παραμείνει ανημέρωτο, εν αντιθέσει με αυτά που προβλέπονται από το άρθρο 79 του Κώδικα Δήμου και Κοινοτήτων.

8) Βεβαιώσεις ότι τα δημοτικά τέλη δεν θα αυξηθούν αν το αρχικό κονδύλι και η χρηματοδότηση δεν αποδειχθούν επαρκή, ειδικά σε μια περίοδο κρίσης στην οποία ζούμε.

Οι κάτοικοι της Αργυρούπολης

Δεν υπάρχουν σχόλια: