Σημαντικές αποκλίσεις παρατηρούνται μεταξύ των δύο βαθμολογητών στο μάθημα της Εκθεσης, στο οποίο οι υποψήφιοι των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων διαγωνίστηκαν κατά την πρώτη ημέρα της διαδικασίας.Οι πληροφορίες από τα βαθμολογικά κέντρα της χώρας αναφέρουν ότι οι αποκλίσεις φέτος σε κάποιες περιπτώσεις είναι πολύ πιο συχνές σε σύγκριση με πέρυσι, ειδικά στο ζήτημα που αφορούσε στην περίληψη του κειμένου που δόθηκε και στην παραγωγή λόγου.
Σύμφωνα με εκπαιδευτικούς κύκλους, το πρόβλημα οφείλεται στο ότι η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων ουδέποτε έστειλε συγκεκριμένες οδηγίες για τη βαθμολόγηση, ειδικά σε ένα μάθημα όπως η Εκθεση, που «κρατά τα σκήπτρα» στις αναβαθμολογήσεις εδώ και χρόνια, αφού σε ένα δοκίμιο γραπτού λόγου δεν υπάρχει «προκαθορισμένη συνταγή επιτυχίας».
Από την πρώτη μέρα κιόλας των πανελλαδικών εξετάσεων, οι καθηγητές που βαθμολογούσαν την Εκθεση διαπίστωσαν ότι οι βαθμολογίες μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου βαθμολογητή παρουσίαζαν σημαντικές αποκλίσεις, μεγαλύτερες των προβλεπόμενων 12 μορίων, με αποτέλεσμα πολλά γραπτά να πρέπει να οδηγηθούν στον τρίτο βαθμολογητή, δηλαδή στη διαδικασία της αναβαθμολόγησης.
Θα πρέπει, πάντως, να σημειωθεί ότι σε κάποια βαθμολογικά κέντρα της χώρας έγιναν αλλεπάλληλες συσκέψεις μεταξύ των βαθμολογητών και των συντονιστών τους, ώστε να διαμορφωθούν -στο μέτρο του δυνατού- κοινά κριτήρια για την αξιολόγηση των δοκιμίων των υποψηφίων.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ανάλογη περίπτωση υπήρξε και στο βαθμολογικό κέντρο του Ηρακλείου, όπου βαθμολογούνται γραπτά από την ευρύτερη περιοχή της Αττικής, με αποτέλεσμα το ποσοστό αναβαθμολογήσεων να χαρακτηρίζεται μειωμένο σε σύγκριση με πέρυσι.
Υπενθυμίζεται ότι το νέο σύστημα βαθμολόγησης είναι περισσότερο ευνοϊκό για τον υποψήφιο, αφού η τελική βαθμολογία προκύπτει από το μέσο όρο του βαθμού του τρίτου βαθμολογητή και του μεγαλύτερου βαθμού που συγκέντρωσε το γραπτό από τις δύο πρώτες βαθμολογήσεις οι οποίες και παρουσιάζουν την απόκλιση.
Φέτος, επίσης, σε υψηλό ποσοστό αναβαθμολογήσεων κινείται και το μάθημα της Ιστορίας της θεωρητικής κατεύθυνσης, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες.
Θα πρέπει ακόμη να σημειωθεί ότι οι αλλαγές που έγιναν στο σύστημα της βαθμολόγησης έγιναν στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης «Γιαννάκου», με αποκλειστικό στόχο να αποτραπούν οι αναβαθμολογήσεις.
1 σχόλιο:
ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΠΙΛΝΤΕΜΠΕΡΓΚ
Δημοσίευση σχολίου