> H απόσταση ανάμεσα στις δύο ράγες των σιδηροδρομικών γραμμών στις ΗΠΑ είναι
> 4 πόδια και 8,5 ίντσες ( 143,5 cm ). Μάλλον παράξενος αριθμός...
>
> Γιατί, άραγε, έχει επιλεγεί το συγκεκριμένο διάκενο;
> Διότι ο σιδηρόδρομος στις ΗΠΑ κατασκευάστηκε με τον τρόπο που είχε
> κατασκευαστεί ο σιδηρόδρομος στην Αγγλία, από Αγγλους μηχανικούς που
> μετανάστευσαν, και οι οποίοι θεώρησαν ότι θα ήταν καλή σκέψη, επειδή θα
> επέτρεπε να χρησιμοποιηθούν υπάρχουσες ατμομηχανές από την Αγγλία.
>
> Και τότε, γιατί οι Αγγλοι κατασκεύασαν τις ατμομηχανές τους έτσι;
> Διότι οι πρώτες σιδηροδρομικές γραμμές κατασκευάστηκαν από τους ίδιους
> μηχανικούς που κατασκεύαζαν τραμ, στο οποίο χρησιμοποιούσαν ήδη το
> συγκεκριμένο διάκενο.
>
> Kαι γιατί αυτό το διάκενο στο τραμ;
> Διότι οι κατασκευαστές του τραμ ήταν και κατασκευαστές αμαξών, που
> χρησιμοποιούσαν τα ίδια εργαλεία και τις ίδιες μεθόδους.
>
> Και γιατί οι άμαξες έχουν αυτό το διάκενο;
> Διότι, παντού στην Ευρώπη και στην Αγγλία, οι δρόμοι είχαν λούκια για τους
> τροχούς των αμαξών και ένα διαφορετικό διάκενο θα προκαλούσε διαρκώς βλάβες
> στους άξονες.
>
> Και γιατί τα λούκια απέχουν τόσο μεταξύ τους;
> Διότι οι πρώτες μεγάλες οδοί στην Ευρώπη είχαν κατασκευαστεί από τους
> Ρωμαίους, με σκοπό να μετακινούνται εύκολα οι λεγεώνες τους. Οι πρώτες
> άμαξες ήταν οι πολεμικές άμαξες των Ρωμαίων. Οι άμαξες αυτές ήταν ιππήλατες:
> τις τραβούσαν δύο άλογα, τα οποία κάλπαζαν δίπλα-δίπλα και έπρεπε να απέχουν
> μεταξύ τους, ούτως ώστε το ένα άλογο να μην ενοχλεί το άλλο κατά τον
> καλπασμό. Προκειμένου να εξασφαλίζεται η σταθερότητα της άμαξας, οι τροχοί
> δεν έπρεπε να είναι ευθυγραμμισμένοι με τα ίχνη των αλόγων, ενώ δεν έπρεπε
> να είναι και πολύ απομακρυσμένοι, έτσι ώστε να αποτρέπονται τα ατυχήματα
> κατά την διασταύρωση δύο αμαξών στην ίδια οδό.
>
> Ιδού, λοιπόν, η απάντηση στο αρχικό μας ερώτημα! Το διάκενο στις ράγες των
> αμερικανικών σιδηροδρόμων εξηγείται, αφού 2.000 χρόνια νωρίτερα, σε μιαν
> άλλη ήπειρο, οι ρωμαϊκές άμαξες κατασκευάζονταν ανάλογα με το φάρδος που
> έχουν τα καπούλια δύο αλόγων.
>
> Και τώρα, το κερασάκι στην τούρτα!
> Υπάρχει και μια προέκταση αυτής της ιστορίας με το διάκενο στις ράγες και τα
> καπούλια των αλόγων. Αν δει κανείς το αμερικανικό διαστημικό λεωφορείο στην
> εξέδρα εκτόξευσής του, μπορεί να παρατηρήσει δύο πλευρικές δεξαμενές
> καυσίμων που είναι στηριγμένες εκατέρωθεν της κεντρικής δεξαμενής. Η
> εταιρεία Thiokol κατασκευάζει αυτές τις δεξαμενές στο εργοστάσιό της στην
> Γιούτα. Θα ήθελαν να τις κάνουν μεγαλύτερες, αλλά οι δεξαμενές αποστέλλονται
> σιδηροδρομικώς στο σημείο εκτόξευσης. Η σιδηροδρομική γραμμή μεταξύ του
> εργοστασίου και του Ακρωτηρίου Κανάβεραλ περνά από μια σήραγγα, κάτω από τα
> Βραχώδη Όρη. Αυτή η σήραγγα περιορίζει το μέγεθος των δεξαμενών στο πλάτος
> που έχουν τα καπούλια δύο αλόγων. Έτσι, το πλέον εξελιγμένο μεταφορικό μέσον
> του κόσμου, το διαστημικό λεωφορείο, εξαρτάται από το φάρδος του κώλου ενός
> αλόγου. Οι τεχνικές προδιαγραφές και η γραφειοκρατία είναι αθάνατες!
>
> Επομένως, την επόμενη φορά που θα βρεθείτε να κρατάτε στα χέρια σας
> παράξενες προδιαγραφές και θα αναρωτιέστε ποιος κώλος τις επινόησε, θα έχετε
> θέσει το σωστό ερώτημα!
Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2010
Τα Περίεργα του Κόσμου!
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
1 σχόλιο:
Απαιχτοοοοοοοοοοοοοοοοοο :))
Δημοσίευση σχολίου