Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2010

Στρατιώτες πειραματόζωα!!

Στην αποκάλυψη ότι Γάλλοι στρατιώτες εστάλησαν σκοπίμως από την κυβέρνηση και χρησιμοποιήθηκαν ως πειραματόζωα κατά τη διάρκεια των πρώτων επιφανειακών πυρηνικών δοκιμών στην έρημο Σαχάρα, στην Αλγερία, στις αρχές της δεκαετίας του ’60, προκειμένου να μελετηθούν τα αποτελέσματα της ραδιενεργού ακτινοβολίας στους ανθρώπους, προχώρησε η γαλλική εφημερίδα «Le Parisien», επικαλούμενη απόρρητα έγγραφα.

Σύμφωνα με το χθεσινό δημοσίευμα της εφημερίδας, οι στρατιώτες εστάλησαν σκόπιμα σε ασκήσεις τον Απρίλιο του 1961 προκειμένου «να μελετηθούν οι φυσικές και οι ψυχολογικές επιπτώσεις των ατομικών όπλων στους ανθρώπους, με σκοπό να αποκτηθούν τα αναγκαία στοιχεία για τη φυσική προετοιμασία και την ψυχική εκπαίδευση του σύγχρονου μαχητή».

Περίπου 300 στρατιώτες συμμετείχαν στη δοκιμή του 1961 και περίπολοι διατάχθηκαν να επιθεωρήσουν τον τόπο της έκρηξης αμέσως μετά, ενώ, όπως υποστήριξαν βετεράνοι που συμμετείχαν στα πειράματα αυτά (στην Αλγερία και σε ατόλες της Γαλλικής Πολυνησίας), έλαβαν τη διαταγή να πέσουν κάτω και να καλύψουν τα μάτια τους, ενώ ήταν ντυμένοι μόνο με σορτς και μακό.

Σε δήλωσή του στο σχετικό δημοσίευμα ο υπ. Άμυνας της Γαλλίας ανέφερε ότι δεν γνωρίζει το εν λόγω απόρρητο έγγραφο, ενώ δήλωσε πως «η δοσολογία της ραδιενέργειας η οποία ελήφθη κατά τη διάρκεια των δοκιμών ήταν πολύ μικρή». Πέρσι η κυβέρνηση της Γαλλίας δεσμεύτηκε να αποζημιώσει τα θύματα των πυρηνικών δοκιμών στην Αλγερία (πραγματοποιήθηκαν από το 1960 έως το 1966), αναγνωρίζοντας με αυτό τον τρόπο ότι υπάρχει σχέση όσον αφορά τις δοκιμές και τις ασθένειες, όπως καρκίνος, από τις οποίες προσβλήθηκαν οι βετεράνοι Γάλλοι στρατιώτες.

Σημειώνεται πως η Γαλλία πραγματοποίησε 17 πυρηνικές δοκιμές στη Σαχάρα της Αλγερίας τη δεκαετία του ’60 και σε 193 δοκιμές στη Γαλλική Πολυνησία έως το 1996.

citypress

Δεν υπάρχουν σχόλια: