Τρίτη 22 Δεκεμβρίου 2009

Τέσσερις μήνες για να ανοίξουν τα ΤΕΜΠΗ και βλέπουμε ...



EΩΣ και τέσσερις μήνες μπορεί να χρειαστούν για την αποκατάσταση του οδικού δικτύου στην εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης στο ύψος των Τεμπών, καθώς σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες ο χρόνος θα προσδιορισθεί ανάλογα με τα ευρήματα της αυτοψίας των ειδικών επιστημόνων και τεχνικών.

Οι πρώτες εκτιμήσεις των ερευνών αναφέρουν ότι η κατολίσθηση της περασμένης Πέμπτης οφείλεται σε τεκτονική δράση σε συνδυασμό με τις κακές καιρικές συνθήκες. Από την πλευρά τους τα στελέχη της κοινοπραξίας που έχει αναλάβει το έργο, υπογραμμίζουν ότι είχαν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα τα οποία όριζε η μελέτη επικινδυνότητας του έργου.

Στα Τέμπη βρίσκεται κλιμάκιο Ελβετών ειδικών για τη σταθεροποίηση πρανών, καθώς ξένοι και Eλληνες επιστήμονες, ώστε μαζί με τους μελετητές του έργου να καθορίσουν τον τρόπο της ταχύτερης, κατά το δυνατόν, αντιμετώπισης των ζημιών και αποκατάστασης της κυκλοφορίας. Υπολογίζεται ότι το κόστος αποκατάστασης θα είναι πάνω από 30 εκατ. ευρώ.

Οι συνεχείς βροχοπτώσεις ωστόσο δυσχεραίνουν το έργο των επιστημόνων, καθώς αλλάζουν συνεχώς τα δεδομένα.

Στο πλαίσιο αυτό το Yπουργείο Υποδομών ανακοίνωσε τους τρεις οδικούς άξονες μέσω των οποίων θα γίνεται η κίνηση των οχημάτων για όσο καιρό παραμείνει κλειστή η εθνική οδός στο ύψος των Τεμπών.

Ειδικότερα οι προτεινόμενες εναλλακτικές διαδρομές έχουν ως εξής:

Ο ανατολικός (παραλιακός) άξονας περιλαμβάνει τη διαδρομή Λάρισα - Αγιά - Αγιόκαμπος - Ομόλιο - ΠΑΘΕ, αποκλειστικά για Ι.Χ.

Ο κεντρικός τη διαδρομή:

α) ΠΑΘΕ - Γυρτώνη - Τύρναβος - Ελασσόνα - Aγιος Δημήτριος - Κατερίνη για Ι.Χ. και φορτηγά κάτω των 3,5 τόνων

β) ΠΑΘΕ - Γυρτώνη - Τύρναβος - Ελασσόνα - Κοζάνη - Εγνατία για φορτηγά άνω των 3,5 τόνων.

Τέλος, ο δυτικός περιλαμβάνει τη διαδρομή Λάρισα – Τρίκαλα – Καλαμπάκα - Παναγιά - Εγνατία για βαριά φορτηγά.

Ωστόσο, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, οι εναλλακτικές διαδρομές αναμένεται να παρατείνουν κατά δύο με τρεις ώρες επιπλέον, κατά μέσο όρο, το ταξίδι προς τη Θεσσαλονίκη για τα Ι.Χ. και κατά δύο ώρες για τα φορτηγά.

Την ίδια ώρα έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα έχει δημιουργηθεί στον Νομό Λάρισας, καθώς, σύμφωνα με τους τοπικούς φορείς, οι εναλλακτικές διαδρομές που έχουν υιοθετηθεί δεν διαθέτουν αξιόπιστα οδικά δίκτυα και τη δυνατότητα να «σηκώσουν» τόσο κυκλοφοριακό φόρτο. Επιπλέον η έλλειψη επαρκούς σήμανσης δημιουργεί δυσκολίες, ενώ απαιτούνται και διορθωτικές παρεμβάσεις στα οδοστρώματα των δρόμων που χρησιμοποιούνται.

Δεν υπάρχουν σχόλια: