Περισσότερα από 30.000 κατασχεμένα αυτοκίνητα έχουν οι τράπεζες, τα οποία βρίσκονται ακινητοποιημένα σε ιδιόκτητα κτήρια, τελωνειακούς χώρους, αποθήκες, πάρκινγκ και όπου αλλού μπορεί να φανταστεί κανείς και περιμένουν την προσφορά των εμπόρων που συμμετέχουν στις δημοπρασίες για να διατεθούν στην αγορά.
Μάλιστα τα πιστωτικά ιδρύματα που τα έχουν στην κατοχή τους ξεκίνησαν μεγάλες εκποιήσεις, με περίπου 350 αυτοκίνητα στην τελευταία δημοπρασία, ώστε να αποφύγουν να επωμιστούν τα αυξημένα Τέλη Κυκλοφορίας, αλλά και την ετήσια εισφορά που πρέπει να καταβάλουν έως τέλος του έτους.
Ωστόσο οι συνεχείς αλλαγές των δεδομένων στην αγορά αυτοκινήτου (αρχικά είχαμε τη μείωση του Τέλους Ταξινόμησης, κατόπιν την επαναφορά της απόσυρσης, έπειτα τα Πράσινα Τέλη Κυκλοφορίας και τέλος την ακύρωση της απόσυρσης), έχουν «παγώσει» τις πωλήσεις αυτοκινήτων και κατ’ επέκταση και τις? επιτυχημένες δημοπρασίες.
Ενας ακόμη λόγος που οι τράπεζες επιθυμούν να «ξεφορτωθούν» τον πολύ μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων, είναι η μεγάλη απαξίωση των τιμών τους όσο μένουν αδιάθετα, ενώ από την άλλη πλευρά το αυξημένο κόστος των 2 ευρώ ημερησίως που χρεώνεται για τη στάθμευσή τους σε φυλασσόμενο χώρο το καταβάλουν οι έμποροι που τα αγοράζουν! Επίσης ανά τακτά χρονικά διαστήματα υπενθυμίζουν στους εμπόρους πως αν δεν αγοράζουν αυτοκίνητα θα ανοίξουν τις δημοπρασίες και σε ιδιώτες καταναλωτές.
Εκπτώσεις
Μάλιστα οι έμποροι που συμμετέχουν στις εκποιήσεις και αγοράζουν μεγάλο αριθμό κατασχεμένων αυτοκινήτων τυγχάνουν καλύτερης αντιμετώπισης από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, καθώς τους εγκρίνουν πιο εύκολα δάνεια για αγορά ΙΧ και τους κάνουν ικανοποιητικές εκπτώσεις, όταν προβαίνουν σε μαζικές αγορές οχημάτων.
Όμως επειδή ο στόλος των κατασχεμένων αυτοκινήτων περιλαμβάνει πάρα πολλά μοντέλα με κινητήρες άνω των 2 λίτρων, οι τράπεζες αποφάσισαν να «ρίξουν» λίγο νερό στο κρασί τους και ειδικά για τέτοια αυτοκίνητα αφήνουν τους εμπόρους να προτείνουν κάποια τιμή και στη συνέχεια να τη διαπραγματεύονται όσον το δυνατόν καλύτερα.
Μάλιστα κάποιος αντιπρόσωπος που συμμετείχε σε πρόσφατη δημοπρασία και «χτύπησε» 12 αυτοκίνητα με κινητήρες έως 1.400 κ.εκ. αναγκάστηκε να αγοράσει και 2 πολυτελή τετρακίνητα με κινητήρες άνω των 3.000 κ.εκ. για να αποκτήσει και τα δημοφιλή μικρά.
«Παράθυρο» στο Internet
Οσα κατασχεμένα αυτοκίνητα συμμετέχουν σε περισσότερες από 3 δημοπρασίες και δεν καταφέρνουν να πουληθούν κάποιες τράπεζες προσπαθούν να τα διαθέσουν σε ιδιώτες καταναλωτές μέσω ιστοσελίδων ή φωτοαγγελιών.
Ωστόσο όπως επισημαίνουν στελέχη της αγοράς τα εν λόγω αυτοκίνητα δεν είναι σε ιδιαίτερα καλή κατάσταση, ενώ από την άλλη μεριά δεν παρέχεται από τα πιστωτικά ιδρύματα καμία απολύτως εγγύηση καλής λειτουργίας του οχήματος. Οσον αφορά στις τιμές διάθεσης των ΙΧ στους ιδιώτες είναι απίστευτα υψηλές έως και ασύμφορες για τα δεδομένα της αγοράς.
«Νέκρωσε» η αγορά του αυτοκινήτου
Κανείς δεν ενδιαφέρεται για αυτοκίνητα άνω των 2.000 κυβικών
Τη χειρότερη περίοδο φαίνεται πως διανύει η ελληνική αγορά αυτοκινήτου καθώς όπως υποστηρίζουν οι επαγγελματίες του κλάδου κανείς δεν ενδιαφέρεται να αγοράσει αυτοκίνητο, ενώ οι ελάχιστοι πελάτες που επιθυμούν να αλλάξουν το παλιό τους Ι.Χ. προσδοκούν να λάβουν τουλάχιστον τα μισά οικονομικά κίνητρα που θα λάμβαναν αν προλάβαιναν να το αποσύρουν.
Ομως κανείς σχεδόν από τους εμπόρους δεν δέχεται μια τέτοια ανταλλαγή με αποτέλεσμα να χάνουν και την πώληση... Αν ο υποψήφιος αγοραστής έχει ένα σχετικά καινούργιο Ι.Χ. το οποίο επιθυμεί να αντικαταστήσει πάλι δύσκολα θα ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις του.
Ειδικότερα ιδιοκτήτης πολυτελούς τετρακίνητου οχήματος με κινητήρα 2 λίτρων, 1η άδεια κυκλοφορίας το 2008 και μόλις 18.000 χλμ. στο κοντέρ του επισκέφθηκε τον αντιπρόσωπο που το αγόρασε έναντι 38.000 ευρώ και η τιμή ανταλλαγής που του έδωσε ήταν μόλις 16.000 ευρώ!
Σε άλλη περίπτωση, ιδιοκτήτης Ι.Χ. άνω των 2.000 κυβικών όπου επιχείρησε να το πουλήσει, έλαβε την απάντηση «λοιπούμεθα, δεν αγοράζουμε αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου