Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2009

Σε επίπεδο κινδύνου φτώχειας το 29% των Λαρισαίων!


Σοβαρές κοινωνικές ανισότητες καταδεικνύονται σε έρευνα που διενέργησε το Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ, με αντικείμενο «Τα βασικά μεγέθη της ελληνικής εκπαίδευσης (πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση)».

Σε επίπεδο κινδύνου φτώχειας το 29% των Λαρισαίων!
Η μελέτη ανέδειξε τη σημασία των βασικών μεγεθών της εκπαίδευσης (χρηματοδότηση, υποδομές, προσωπικό, επίδοση και σχολική διαρροή των μαθητών,) σε όλες τις βαθμίδες, και τομείς ευθύνης (δημόσιος και ιδιωτικός) και στις κατηγορίες σχολείων (ημερήσια-νυχτερινά) της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας.

Το ΚΑΝΕΠ/ΓΣΕΕ μελετώντας τις κατανομές, τις τάσεις και τους ρυθμούς μεταβολής όλων των παραμέτρων, σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο (νομοί της χώρας) ανέδειξε την ύπαρξη ασυνεπειών στη λειτουργία του συστήματος και την ύπαρξη σημαντικότατων γεωγραφικών, κοινωνικών και εκπαιδευτικών ανισοτήτων, που με το εύρος τους αποτελούν κύριο σύμπτωμα της παθογένειας.

Πιο συγκεκριμένα, για το νομό Λάρισας, ανησυχητικά είναι τα στοιχεία της έρευνας, που καταδεικνύουν σημαντικές κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανισότητες. Πιο συγκεκριμένα, μερικά από τα πιο «τρανταχτά» στοιχεία αφορούν το επίπεδο κινδύνου φτώχιας στο νομό καθώς και τις ανισότητες, αναφορικά με το μορφωτικό επίπεδο των κατοίκων.

Ειδικότερα, ιδιαίτερα αυξημένος είναι ο δείκτης κοινωνικής επισφάλειας, με το επίπεδο κινδύνου φτώχιας να βρίσκεται στο 29% επί του συνολικού πληθυσμού του νομού, ενώ ο μέσος όρος της χώρας βρίσκεται στο 20,80%. Σημαντικές ανισότητες και στο μορφωτικό επίπεδο του πληθυσμού καταγράφονται στην έρευνα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΥΕ από την απογραφή του 2001.

Το επίπεδο εκπαίδευσης του πληθυσμού ηλικιών από 33 – 43 ετών (25 – 33 ετών το Μάρτιο του 2001) κατηγοριοποιείται ως εξής: Το μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού είναι απόφοιτοι δευτεροβάθμιας και μετεδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ποσοστό που αγγίζει το 44.5%.

Ακολουθεί το πλέον ανησυχητικό ποσοστό των αποφοίτων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, που πλησιάζει το 31,7 του πληθυσμού (συμπεριλαμβάνεται και το 1,83% αναλφάβητου πληθυσμού) και μόλις το 23,8% των κατοίκων του νομού είναι απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: