Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2009

Εθελουσία έξοδος το σχέδιο για τον ΟΣΕ..!



Πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου εργαζομένων, μετατάξεις και πρόωρες συνταξιοδοτήσεις εξετάζει η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών - Υποδομών για τους εργαζόμενους στον ΟΣΕ, όπου σχεδόν το 60% του προσωπικού είναι στα πρόθυρα της συνταξιοδότησης.

Μέσα σε οκτώ μήνες θα είναι έτοιμο το νέο σχέδιο "ανασυγκρότησης" του ΟΣΕ στο οποίο θα καταγράφονται οι επόμενες κινήσεις προκειμένου να δοθεί λύση σε ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του Οργανισμού, ο οποίος τα τελευταία πέντε χρόνια έχει υπερδιπλασιάσει τις δαπάνες μισθοδοσίας όταν το προσωπικό έχει μειωθεί κατά 2.200 άτομα.

Μισθωτή εφεδρεία
Το σχέδιο της μισθωτής εφεδρείας για περίπου 3.000 εργαζόμενους που είχε επιλέξει η κυβέρνηση της προηγούμενης κυβέρνησης «παγώνει» οριστικά καθώς το κόστος είναι τεράστιο (έχει προσδιοριστεί στο 1 δισ. ευρώ) όπως και οι αντιδράσεις των εργαζομένων στον Οργανισμό, ενώ δεν λύνει και το σημερινό πρόβλημα του ΟΣΕ. Και αυτό γιατί το μεγαλύτερο τμήμα του προσωπικού είναι πάνω από 50 ετών (πολύ κοντά στην συνταξιοδότηση και εκπαιδευμένο σε παλιές τεχνολογίες και ειδικότητες), ενώ αυτή τη στιγμή απαιτούνται νέες προσλήψεις που να κάνουν χρήση της νέας τεχνολογίας. Μάλιστα φέτος με κανονική σύνταξη αναμένεται να αποχωρήσουν από τον Οργανισμό περίπου 400 άτομα, ενώ ανάλογος αριθμός αναμένεται να φύγει και το 2010.

Η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών ανακοίνωσε την Πέμπτη στη διοίκηση του ΟΣΕ ότι στο νέο σχέδιο αναδιάρθρωσης του Οργανισμού ένας από τους βασικούς άξονες θα είναι η διαχείριση του πλεονάζοντος προσωπικού για την οποία έχει ζητηθεί η συνδρομή του υπουργείου Εργασίας. Μετά την καταγραφή του προσωπικού, θα εξεταστεί και η λύση της εθελουσίας εξόδου σε συνδυασμό με μετατάξεις, συνταξιοδοτήσεις αλλά και προσλήψεις σε νέες ειδικότητες.

Ο ΟΣΕ αναμένεται να είναι ο Οργανισμός με τη μεγαλύτερη συμμετοχή σε οποιοδήποτε πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, όπως αναφέρουν οι συνδικαλιστές, καθώς ο μέσος όρος ηλικίας του προσωπικού φτάνει τα 50 χρόνια και μέχρι σήμερα οι περισσότερες συνταξιοδοτήσεις γίνονται σε ηλικία από 49 έως 55 ετών. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών αφήνει σαφείς αιχμές κατά της προηγούμενης κυβέρνησης και καταγγέλλει για εκτόξευση των δαπανών μισθοδοσίας την τελευταία 5ετία. Συγκεκριμένα από 240 εκατ. το 2004 όπου ο ΟΣΕ απασχολούσε 9.200 εργαζόμενους οι δαπάνες μισθοδοσίας εκτοξεύθηκαν σήμερα σε 460 εκατ. ευρώ με 7 χιλ. εργαζόμενους (δηλ. 2.200 λιγότερους).

Στόχος της κυβέρνησης είναι ενόψει της πλήρους απελευθέρωσης το 2011 σε όλα τα είδη μεταφορών, η TPΑΙNOΣE που ασχολείται με το μεταφορικό έργο να μη γίνει νέα Oλυμπιακή μια και λόγω της απελευθέρωσης της αγοράς θα υφίσταται από την E.E. τους ίδιους ελέγχους που υφίσταται σήμερα η Oλυμπιακή.

Αυξήσεις
Ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο της επιβολής νέων αυξήσεων στα εισιτήρια του ΟΣΕ την επόμενη χρονιά, ενώ σταθερές θα παραμείνουν οι τιμές τους για το 2009.

Το συσσωρευμένο έλλειμμα του Οργανισμού, το οποίο έχει φτάσει πλέον τα 9 δισεκατομμύρια ευρώ φαίνεται ότι δεν αφήνουν περιθώρια για απόρριψη των αυξήσεων και από τη νέα ηγεσία του υπουργείου.

Ετσι εξετάζεται το ενδεχόμενο το 2010 να ισχύσουν οι αυξήσεις που είχε αποφασίσει η προηγούμενη κυβέρνηση καθώς όπως επισημαίνουν στελέχη του υπουργείου κρίνονται απαραίτητες για την επιβίωση του Οργανισμού. Ειδικότερα οι αυξήσεις αυτές αναμένεται να επιβληθούν στις γραμμές με αυξημένη επιβατική κίνηση (π.χ. στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη) οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις θα πρέπει να τριπλασιαστούν ώστε να φτάσουν το 75% της σημερινής τιμής των εισιτηρίων των ΚΤΕΛ.

Υπενθυμίζεται ότι οι τελευταίες αυξήσεις στα εισιτήρια του ΟΣΕ είχαν εφαρμοστεί τον περασμένο Αύγουστο και προέβλεπαν άλλες δύο δόσεις ανά 8μηνο κατά 33% για τα απλά τρένα, 13% για τα Intercity και κατά 7% για τα Intercity express.

Σύμφωνα με τον σχέδιο Στυλιανίδη, η δεύτερη δόση αυξήσεων θα εφαρμοστεί την 1η Απριλίου του 2010 και η τρίτη οκτώ μήνες μετά, δηλαδή την 1η Δεκεμβρίου του 2010 αποφέροντας στον ΟΣΕ έσοδα περίπου 39 εκατομμύρια ευρώ.Την ίδια στιγμή θα επανεξεταστούν και οι περικοπές δρομολογίων που έχουν ήδη αποφασιστεί κυρίως στο δίκτυο της Πελοποννήσου και σε πολλές περιπτώσεις φτάνουν και το 60% των δρομολογίων. Στόχος είναι να υπάρχει μεγαλύτερη προσφορά στα δρομολόγια με τη μεγαλύτερη ζήτηση αλλά και να συνεχίσει ο σιδηρόδρομος να έχει παρουσία και στις περιοχές που η ζήτηση δεν είναι αρκετά αυξημένη.

Τέλος, στο νέο σχέδιο θα γίνει και αναθεώρηση του εταιρικού μετασχηματισμού του ΟΣΕ, με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ωστόσο, να παραμένει ανεξάρτητη εταιρεία.

1 σχόλιο:

NewNeuromancer είπε...

Εμείς το πιάσαμε το υπονοούμενο. Εσείς; βλ. "Ο ΟΣΕ μετονομάζεται σε ΚΤΕΛΟΣΕ;"